Ústecký kraj i rezort dopravy prosazují realizaci labské vodní cesty
ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA) - Na nutnosti urychleného řešení problematiky labské vodní
cesty včetně její realizace se dnes v Ústí nad Labem shodli ředitelka odboru
vodní dopravy ministerstva dopravy Magdalena Konvičková, ředitel ředitelství
vodních cest České republiky Vladimír Kadlec a první zástupce ústeckého
krajského hejtmana Jaroslav Foldyna. Účastníci jednání se shodli na tom, že
současná situace kolem modernizace labské vodní cesty je politicky i ekonomicky
neúnosná. Proto by rozhodnutí o realizaci vodních děl mělo padnout do konce
června letošního roku. Pro ČIA to uvedla mluvčí úřadu Ústeckého kraje Romana
Konečná. Splavnění Labe má významný protipovodňový význam a pomohlo by výrazně
eliminovat škody vzniklé loňskou srpnovou povodní i letos v lednu. Kraj chce v
otázkách problematiky labské vodní cesty plnit úlohu prostředníka mezi
zainteresovanými subjekty. Zastupitelstvo Ústeckého kraje již loni schválilo
zahrnutí záměru „Zlepšení plavebních podmínek na Labi v úseku od Střekova po
státní hranici ČR/SRN“ ve variantě MDS 99 jako veřejně prospěšné stavby dopravní
infrastruktury do připravovaného územního plánu regionu. Labská vodní cesta bude
rovněž zahrnuta v připravovaných koncepcích rozvoje dopravních sítí kraje. Se
záměrem zlepšení plavebních podmínek na dolním Labe formou výstavby dvou
nízkoprahových jezů u Malého Března a Prostředního Žlebu na Děčínsku nesouhlasí
ekologické iniciativy a sdružení. Stavby za více než 650 milionů korun loni
nepodpořilo ani ministerstvo životního prostředí za působení bývalého ministra
Miloše Kužvarta. Problematika zlepšení labské vodní cesty spočívá hlavně v
zajištění větší plnosplavnosti řeky Labe s pomocí dvou vodních děl v dolní části
i v modernizaci úseku směrem do Pardubic. Zde se počítá s výstavbou nového
vodního díla u Přelouče.
ÚSTÍ NAD LABEM (ČIA) - Na nutnosti urychleného řešení problematiky labské vodní cesty včetně její realizace se dnes v Ústí nad Labem shodli ředitelka odboru vodní dopravy ministerstva dopravy Magdalena Konvičková, ředitel ředitelství vodních cest České republiky Vladimír Kadlec a první zástupce ústeckého krajského hejtmana Jaroslav Foldyna. Účastníci jednání se shodli na tom, že současná situace kolem modernizace labské vodní cesty je politicky i ekonomicky neúnosná. Proto by rozhodnutí o realizaci vodních děl mělo padnout do konce června letošního roku. Pro ČIA to uvedla mluvčí úřadu Ústeckého kraje Romana Konečná.
Splavnění Labe má významný protipovodňový význam a pomohlo by výrazně eliminovat škody vzniklé loňskou srpnovou povodní i letos v lednu. Kraj chce v otázkách problematiky labské vodní cesty plnit úlohu prostředníka mezi zainteresovanými subjekty. Zastupitelstvo Ústeckého kraje již loni schválilo zahrnutí záměru „Zlepšení plavebních podmínek na Labi v úseku od Střekova po státní hranici ČR/SRN“ ve variantě MDS 99 jako veřejně prospěšné stavby dopravní infrastruktury do připravovaného územního plánu regionu. Labská vodní cesta bude rovněž zahrnuta v připravovaných koncepcích rozvoje dopravních sítí kraje.
Se záměrem zlepšení plavebních podmínek na dolním Labe formou výstavby dvou nízkoprahových jezů u Malého Března a Prostředního Žlebu na Děčínsku nesouhlasí ekologické iniciativy a sdružení. Stavby za více než 650 milionů korun loni nepodpořilo ani ministerstvo životního prostředí za působení bývalého ministra Miloše Kužvarta. Problematika zlepšení labské vodní cesty spočívá hlavně v zajištění větší plnosplavnosti řeky Labe s pomocí dvou vodních děl v dolní části i v modernizaci úseku směrem do Pardubic. Zde se počítá s výstavbou nového vodního díla u Přelouče.
Sdílet článek na sociálních sítích