Zelení v Německu vzali labské vodní dálnice na milost
Děčín - Němečtí zelení ustoupili od nesouhlasu s technickými úpravami vodních
cest. Labe se proto stalo cílem velkých investic. Totéž čeká i Česko, míní Jiří
Aster, jednatel Českosaských přístavů.
Proč už úpravy Labe německým ekologům nevadí?
Hledají východisko z velkého nárůstu automobilové dopravy. Kromě toho se
přesvědčili, že přes stavební práce na německé části Labe, vzrůstá počet bobrů,
čápů, rybích druhů, lososi a mořští pstruzi nejsou nijak dotčeni. Pestrý život
je také u obnovených regulačních výhonů. Bylo to zjištěno již v roce 2001 při
hodnocení biosférické rezervace Střední Labe. Plavba a ekologie se nevylučují.
Proto bylo již investováno do přístavů a řeky Labe přes 400 milionů eur.
Co z toho pro ekology vyplývá?
Spolupráce s lodní dopravou. Proto například Bärbel Höhnová, ministryně
životního prostředí ze spolkové země NordrheinWestfalen a členka Strany
zelených, oficiálně potvrdila význam vnitrozemské plavby pro ekologický vývoj
dopravy. Prohlásila, že její rezort podporuje usídlování zpracovatelského
průmyslu v přístavech, aby se tím zlepšil přechod zboží na vodu.
Oživí to německé investice na Labi?
Spolková vláda přijala plán regulace Labe do roku 2008 na plavební hloubku 160
cm po 95 procent dní v roce, a na hloubku 250 cm po polovinu času v roce.
Souhlasí s tím i spolkové ministerstvo životního prostředí.
Co čeká českou část řeky?
Plavba je perspektivní. Saské podnikatelské kruhy proto investují do přístavních
zařízení v Děčíně a v Lovosicích. Investice v české části Labe musí logicky
následovat.
Co je dobré v Německu nemusí platit v Čechách?
Vodní doprava je všude velkokapacitní, energeticky úsporná, přísné předpisy dále
zvyšují její ekologičnost. Do šesti let se množství přepraveného zboží může
zdvojnásobit. Proto má doprava na Labi budoucnost.
Děčín - Němečtí zelení ustoupili od nesouhlasu s technickými úpravami vodních cest. Labe se proto stalo cílem velkých investic. Totéž čeká i Česko, míní Jiří Aster, jednatel Českosaských přístavů.
Proč už úpravy Labe německým ekologům nevadí?
Hledají východisko z velkého nárůstu automobilové dopravy. Kromě toho se přesvědčili, že přes stavební práce na německé části Labe, vzrůstá počet bobrů, čápů, rybích druhů, lososi a mořští pstruzi nejsou nijak dotčeni. Pestrý život je také u obnovených regulačních výhonů. Bylo to zjištěno již v roce 2001 při hodnocení biosférické rezervace Střední Labe. Plavba a ekologie se nevylučují. Proto bylo již investováno do přístavů a řeky Labe přes 400 milionů eur.
Co z toho pro ekology vyplývá?
Spolupráce s lodní dopravou. Proto například Bärbel Höhnová, ministryně životního prostředí ze spolkové země NordrheinWestfalen a členka Strany zelených, oficiálně potvrdila význam vnitrozemské plavby pro ekologický vývoj dopravy. Prohlásila, že její rezort podporuje usídlování zpracovatelského průmyslu v přístavech, aby se tím zlepšil přechod zboží na vodu.
Oživí to německé investice na Labi?
Spolková vláda přijala plán regulace Labe do roku 2008 na plavební hloubku 160 cm po 95 procent dní v roce, a na hloubku 250 cm po polovinu času v roce. Souhlasí s tím i spolkové ministerstvo životního prostředí.
Co čeká českou část řeky?
Plavba je perspektivní. Saské podnikatelské kruhy proto investují do přístavních zařízení v Děčíně a v Lovosicích. Investice v české části Labe musí logicky následovat.
Co je dobré v Německu nemusí platit v Čechách?
Vodní doprava je všude velkokapacitní, energeticky úsporná, přísné předpisy dále zvyšují její ekologičnost. Do šesti let se množství přepraveného zboží může zdvojnásobit. Proto má doprava na Labi budoucnost.
Proč už úpravy Labe německým ekologům nevadí?
Hledají východisko z velkého nárůstu automobilové dopravy. Kromě toho se přesvědčili, že přes stavební práce na německé části Labe, vzrůstá počet bobrů, čápů, rybích druhů, lososi a mořští pstruzi nejsou nijak dotčeni. Pestrý život je také u obnovených regulačních výhonů. Bylo to zjištěno již v roce 2001 při hodnocení biosférické rezervace Střední Labe. Plavba a ekologie se nevylučují. Proto bylo již investováno do přístavů a řeky Labe přes 400 milionů eur.
Co z toho pro ekology vyplývá?
Spolupráce s lodní dopravou. Proto například Bärbel Höhnová, ministryně životního prostředí ze spolkové země NordrheinWestfalen a členka Strany zelených, oficiálně potvrdila význam vnitrozemské plavby pro ekologický vývoj dopravy. Prohlásila, že její rezort podporuje usídlování zpracovatelského průmyslu v přístavech, aby se tím zlepšil přechod zboží na vodu.
Oživí to německé investice na Labi?
Spolková vláda přijala plán regulace Labe do roku 2008 na plavební hloubku 160 cm po 95 procent dní v roce, a na hloubku 250 cm po polovinu času v roce. Souhlasí s tím i spolkové ministerstvo životního prostředí.
Co čeká českou část řeky?
Plavba je perspektivní. Saské podnikatelské kruhy proto investují do přístavních zařízení v Děčíně a v Lovosicích. Investice v české části Labe musí logicky následovat.
Co je dobré v Německu nemusí platit v Čechách?
Vodní doprava je všude velkokapacitní, energeticky úsporná, přísné předpisy dále zvyšují její ekologičnost. Do šesti let se množství přepraveného zboží může zdvojnásobit. Proto má doprava na Labi budoucnost.
Zdroj:Liberecký den
Sdílet článek na sociálních sítích