V kraji sílí hlasy: Definitivně zatrhnout kanál Dunaj- Labe
Zlín Definitivní zastavení projektu na umělé propojení Dunaje s Odrou a Labem
hodlají prosadit v příštích letech lídři KDU- ČSL, pokud se jim podaří uspět v
listopadových krajských volbách. Informoval o tom starosta Vsetína Jiří Čunek,
který je druhým mužem lidovecké volební kandidátky.
Letitý projekt umělého kanálu mezi významnými evropskými řekami je podle Čunka
nereálný, finančně i ekologicky neúnosný. " Brzdí ekonomický rozvoj měst a
vesnic v kraji, výrazně navíc podražuje konstrukce veškerých mostů. Všechny
stavby v regionu se totiž stále musejí projektovat a stavět tak, jako by kanál
byl v budoucnu uveden do provozu," vypočítal jeho nevýhody Čunek.
Ke stanovisku lidovců se hlásí i Strana Zelených. " Umělý vodní kanál je
ekonomicky i ekologicky problematický projekt. Jsme pro jeho zastavení," řekl
František Šulgan, druhý muž kandidátky.
Nezávislí naopak radí ústy své vedoucí kandidátky Jany Bubeníkové vodní cestu
nezatracovat. " Slyšela jsem hodně pro i proti. Ekologové stavbě vesměs brání,
ale z hlediska dostupnosti kraje bych se úvahám o vodní cestě nebránila a
rozhodně bych ji v této chvíli nazavrhovala," řekla Bubeníková s poukazem, že
Zlínský kraj se stává stále více českou příhraniční periferií.
Nezávislí se domnívají, že by měl být nejprve prodloužen takzvaný Baťův kanál až
do Kroměříže. " Ukázalo by se, zda zplavnění řeky Moravy přinese skutečně takové
škody na životním prostředí, jak se někteří ekologičtí experti domnívají,"
podotkla Bubeníková.
Lídr Správného směru Josef Mikeska tvrdí, že každé velké dílo vzbuzuje emoce."
Umělý kanál by byl velmi drahou stavbou. Pokud by měl být financován z českého
rozpočtu, pak má Zlínský kraj určitě jiné dopravní priority," domnívá se
Mikeska. " Pokud by se však výstavba financovala z evropských fondů, nebylo by
vůbec špatné mít přístup ke Středozemí. Říční doprava je navíc levná a plánoval
ji kdysi už Baťa," upozornil Mikeska.
Projekt umělého kanálu Odra- Dunaj- Labe se neřeší na regionální úrovni,
vzkazuje účastníkům polemiky ODS. " Česká republika je ohledně vodního díla
vázána mezivládními úmluvami a ty budeme v každém případě ctít," řekl lídr
krajské kandidátky ODS Libor Lukáš.
Komunisté nehodlají ohledně vodního díla hrát roli arbitrů. " Kvůli umělému
kanálu nebudeme s nikým ve sporu. Podporujeme posílení dopravního spojení
Zlínského kraje s centrem republiky," zdůraznil místopředseda krajské rady KSČM
Leo Goiš.
Zlín Definitivní zastavení projektu na umělé propojení Dunaje s Odrou a Labem hodlají prosadit v příštích letech lídři KDU- ČSL, pokud se jim podaří uspět v listopadových krajských volbách. Informoval o tom starosta Vsetína Jiří Čunek, který je druhým mužem lidovecké volební kandidátky.
Letitý projekt umělého kanálu mezi významnými evropskými řekami je podle Čunka nereálný, finančně i ekologicky neúnosný. " Brzdí ekonomický rozvoj měst a vesnic v kraji, výrazně navíc podražuje konstrukce veškerých mostů. Všechny stavby v regionu se totiž stále musejí projektovat a stavět tak, jako by kanál byl v budoucnu uveden do provozu," vypočítal jeho nevýhody Čunek.
Ke stanovisku lidovců se hlásí i Strana Zelených. " Umělý vodní kanál je ekonomicky i ekologicky problematický projekt. Jsme pro jeho zastavení," řekl František Šulgan, druhý muž kandidátky.
Nezávislí naopak radí ústy své vedoucí kandidátky Jany Bubeníkové vodní cestu nezatracovat. " Slyšela jsem hodně pro i proti. Ekologové stavbě vesměs brání, ale z hlediska dostupnosti kraje bych se úvahám o vodní cestě nebránila a rozhodně bych ji v této chvíli nazavrhovala," řekla Bubeníková s poukazem, že Zlínský kraj se stává stále více českou příhraniční periferií.
Nezávislí se domnívají, že by měl být nejprve prodloužen takzvaný Baťův kanál až do Kroměříže. " Ukázalo by se, zda zplavnění řeky Moravy přinese skutečně takové škody na životním prostředí, jak se někteří ekologičtí experti domnívají," podotkla Bubeníková.
Lídr Správného směru Josef Mikeska tvrdí, že každé velké dílo vzbuzuje emoce." Umělý kanál by byl velmi drahou stavbou. Pokud by měl být financován z českého rozpočtu, pak má Zlínský kraj určitě jiné dopravní priority," domnívá se Mikeska. " Pokud by se však výstavba financovala z evropských fondů, nebylo by vůbec špatné mít přístup ke Středozemí. Říční doprava je navíc levná a plánoval ji kdysi už Baťa," upozornil Mikeska.
Projekt umělého kanálu Odra- Dunaj- Labe se neřeší na regionální úrovni, vzkazuje účastníkům polemiky ODS. " Česká republika je ohledně vodního díla vázána mezivládními úmluvami a ty budeme v každém případě ctít," řekl lídr krajské kandidátky ODS Libor Lukáš.
Komunisté nehodlají ohledně vodního díla hrát roli arbitrů. " Kvůli umělému kanálu nebudeme s nikým ve sporu. Podporujeme posílení dopravního spojení Zlínského kraje s centrem republiky," zdůraznil místopředseda krajské rady KSČM Leo Goiš.
Letitý projekt umělého kanálu mezi významnými evropskými řekami je podle Čunka nereálný, finančně i ekologicky neúnosný. " Brzdí ekonomický rozvoj měst a vesnic v kraji, výrazně navíc podražuje konstrukce veškerých mostů. Všechny stavby v regionu se totiž stále musejí projektovat a stavět tak, jako by kanál byl v budoucnu uveden do provozu," vypočítal jeho nevýhody Čunek.
Ke stanovisku lidovců se hlásí i Strana Zelených. " Umělý vodní kanál je ekonomicky i ekologicky problematický projekt. Jsme pro jeho zastavení," řekl František Šulgan, druhý muž kandidátky.
Nezávislí naopak radí ústy své vedoucí kandidátky Jany Bubeníkové vodní cestu nezatracovat. " Slyšela jsem hodně pro i proti. Ekologové stavbě vesměs brání, ale z hlediska dostupnosti kraje bych se úvahám o vodní cestě nebránila a rozhodně bych ji v této chvíli nazavrhovala," řekla Bubeníková s poukazem, že Zlínský kraj se stává stále více českou příhraniční periferií.
Nezávislí se domnívají, že by měl být nejprve prodloužen takzvaný Baťův kanál až do Kroměříže. " Ukázalo by se, zda zplavnění řeky Moravy přinese skutečně takové škody na životním prostředí, jak se někteří ekologičtí experti domnívají," podotkla Bubeníková.
Lídr Správného směru Josef Mikeska tvrdí, že každé velké dílo vzbuzuje emoce." Umělý kanál by byl velmi drahou stavbou. Pokud by měl být financován z českého rozpočtu, pak má Zlínský kraj určitě jiné dopravní priority," domnívá se Mikeska. " Pokud by se však výstavba financovala z evropských fondů, nebylo by vůbec špatné mít přístup ke Středozemí. Říční doprava je navíc levná a plánoval ji kdysi už Baťa," upozornil Mikeska.
Projekt umělého kanálu Odra- Dunaj- Labe se neřeší na regionální úrovni, vzkazuje účastníkům polemiky ODS. " Česká republika je ohledně vodního díla vázána mezivládními úmluvami a ty budeme v každém případě ctít," řekl lídr krajské kandidátky ODS Libor Lukáš.
Komunisté nehodlají ohledně vodního díla hrát roli arbitrů. " Kvůli umělému kanálu nebudeme s nikým ve sporu. Podporujeme posílení dopravního spojení Zlínského kraje s centrem republiky," zdůraznil místopředseda krajské rady KSČM Leo Goiš.
Zdroj:Zlínské noviny
Sdílet článek na sociálních sítích