Přístavní logistická centra
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se mění v logistická centra, jež mohou využívat
lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překládka zboží v Česko-saských
přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni
meziročně vzrostla o 11 % na 370 tis. tun zboží. "Poptávka českých vývozců po
přepravě loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl novinářům
jednatel firmy Jiří Aster. Do proměny přístavů investovala firma loni 10 mil.
Kč. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma,
která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Zájem o přepravu zboží po vodě mají
firmy, jež vyváží sypké nebo nadrozměrné náklady. Loni v Děčíně zkoušeli
kompletovat trafostanice a části elektráren, které míří do Číny a na Střední
východ, firma vyvezla i ocelové konstrukce a strojní součásti do Japonska,
Afriky nebo Austrálie. Letošní investice půjdou do sanace pozemků, budování
infrastruktury v Lovosicích a do instalace jeřábu v Děčín ě, který bude schopen
přeložit až 200 tun zboží. Zatímco zájem o lodní přepravu podle Astera stoupá, o
50 % klesl objem zboží, které firma přepravila po železnici. Projevil se vstup
Česka do EU, uvolně ní hranic, hromadné rušení vleček v zemědělských oblastech a
nedostatek vagonů, současně vzrostl počet automobilových dopravců a železnice se
přestala vyplácet. Po rozšíření EU odešlo několik rejdařských firem do
zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem. "Ani to však
plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl Aster. Důvodem podle něj je to, že
kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Loni vodní doprava stála
od července do září. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi, proti níž ale
protestují již několik let ekologické organizace.
Přístavy v Děčíně a Lovosicích se mění v logistická centra, jež mohou využívat lodní, železniční i automobiloví dopravci. Překládka zboží v Česko-saských přístavech, do nichž patří doky v Děčíně a Lovosicích na Litoměřicku, loni meziročně vzrostla o 11 % na 370 tis. tun zboží. "Poptávka českých vývozců po přepravě loďmi neustále roste, naopak klesá zájem o železnici," řekl novinářům jednatel firmy Jiří Aster. Do proměny přístavů investovala firma loni 10 mil. Kč. V bývalém překladišti energetického uhlí má zájem postavit svůj závod firma, která se zabývá zpracováním kovového šrotu. Zájem o přepravu zboží po vodě mají firmy, jež vyváží sypké nebo nadrozměrné náklady. Loni v Děčíně zkoušeli kompletovat trafostanice a části elektráren, které míří do Číny a na Střední východ, firma vyvezla i ocelové konstrukce a strojní součásti do Japonska, Afriky nebo Austrálie. Letošní investice půjdou do sanace pozemků, budování infrastruktury v Lovosicích a do instalace jeřábu v Děčín ě, který bude schopen přeložit až 200 tun zboží. Zatímco zájem o lodní přepravu podle Astera stoupá, o 50 % klesl objem zboží, které firma přepravila po železnici. Projevil se vstup Česka do EU, uvolně ní hranic, hromadné rušení vleček v zemědělských oblastech a nedostatek vagonů, současně vzrostl počet automobilových dopravců a železnice se přestala vyplácet. Po rozšíření EU odešlo několik rejdařských firem do zahraničí. Labská vodní cesta má jako jediná v ČR spojení s mořem. "Ani to však plavce nepřinutilo v Čechách zůstat," uvedl Aster. Důvodem podle něj je to, že kvůli nízkým vodním stavům nemohou v létě lodě plout. Loni vodní doprava stála od července do září. Dopravcům by pomohla stavba jezů na Labi, proti níž ale protestují již několik let ekologické organizace.
Česko-saské přístavy jsou dceřinou společností německých Saských přístavů Horního Labe. Jejich německý majitel vlastní na Labi přístavy Lovosice, Děčín, Torgau, Riesa, Drážďany a Rosslau.
Česko-saské přístavy jsou dceřinou společností německých Saských přístavů Horního Labe. Jejich německý majitel vlastní na Labi přístavy Lovosice, Děčín, Torgau, Riesa, Drážďany a Rosslau.
Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích