Ekologie z kohoutku
V letních měsících přišla Veolia Voda s novou komunikační kampaní na pitnou vodu. Tisková i internetová reklama se skleněnou lahví je recesí - každý přece ví, že voda z vodovodu žádný obal nemá a ani nepotřebuje.
Snažíme se prosadit pití vody z vodovodu jako jednu z forem ekologického chování. Otočení kohoutku je přece jenom maličkost, navíc náš produkt odpovídá velmi přísným kritériím kvality a je kontrolován až po váš kohoutek.
Reklamní a marketingové aktivity se zaměřují na širokou veřejnost. Velký prostor je věnován informačním kampaním, které mají za cíl poskytovat lidem co nejširší a pravidelné informace o vodě. Rovněž vysvětlujeme veřejnosti, jak vodou šetřit.
V našich reklamních a osvětových kampaních nezapomínáme na druhou část naší činnosti: vodárenské společnosti nevyrábějí a nedodávají jen pitnou vodu, ale také odvádějí a především čistí odpadní vodu, a tím přispívají ke zlepšování životního prostředí. Snažíme se proto podporovat projekty zaměřené na ochranu životního prostředí, ať už např. projekty ČT Živé srdce Evropy, Clean up the world či projekty Českého rybářského svazu. Velký prostor v PR článcích je také věnován ochraně vodních zdrojů a problematice obnovitelných zdrojů energie.
Voda do škol
Díky mateřské společnosti Veolia Environnement budeme v následujících pěti letech využívat v komunikaci s mladší generací poselství Antoina Exupéryho a jeho Malého prince. Tato celosvětově známá postavička bude i české děti provázet na cestě poznání přírody a rovnováhy na Zemi.
Mimoto budeme pokračovat ve svých dlouhodobých projektech pro děti ZŠ a mládež. Velmi oblíbenou učební pomůckou se stal "vodní kufřík" Tajemství vody, který Veolia Voda už rozdala do více než 1500 ZŠ po celé České republice. Tato přenosná laboratoř pomáhá dětem při výuce poznávat zákonitosti vodního koloběhu. Pro děti, které se zajímají o přírodu, byl založen Klub vodních strážců, jenž má i své internetové stránky a vlastní časopis. V letošním roce Veolia Voda připravila pro ZŠ novou učební pomůcku - výukové obrazy "Rozložení sladké vody na Zemi", které byly distribuovány do zhruba dvou tisíc ZŠ po celé ČR. Každoročně jsou pro děti pořádány výtvarné a vědomostní soutěže atd.
Eva Kučerová
pracuje ve Veolia Voda od roku 1997. Zastává funkci zástupkyně generálního ředitele a zároveň je ředitelkou komunikace a marketingu Veolia Voda pro střední Evropu a Rusko.