Středa, 24. dubna 2024

I voda může být luxusní

I voda může být luxusní
 

Každý doušek této vody je opravdu drahý požitek: za třičtvrtělitrovou láhev vody značky Bling se v německých luxusních hotelech platí mezi 75 až 98 eury za láhev. Důvodem vysoké ceny tohoto amerického nápoje je mimo jiné jeho obal: průzračná láhev je osázena křišťály rakouské společnosti Swarowski, její uzávěr je z přírodního korku.

"Trochu dekadentní to je," míní Wilfried Kopf, šéf restaurace hamburského hotelu Atlantic Kempinski. "Nicméně i ti, kteří si tuto vodu objednají, nejsou obyčejní hosté," dodává. Není divu, vždyť Bling stojí více než láhev domácí značky šampaňského, které hotel nabízí. "Měli jsme dokonce hosty, kteří si vodu chtěli objednat i proto, že křišťály Swarowski měli na botách, šatech či mobilech. A k tomu měla ladit i voda," vypráví Kopf.

Mezi hvězdami šoubyznysu a jinými prominenty v USA je exkluzivní nápoj již dlouho "in". Nabízen je například na nejrůznějších akcích hudební stanice MTV či při udělování cen Emmy.

Podle údajů výrobce v americkém státě Tennessee voda prochází devíti různými filtry, například ozonovým, mikrofiltrací či ultrafialovým zářením. A zdali je kvůli tomu zdravější? "Pitná voda z kohoutku je stejně tak dobrá," tvrdí Angelika Michel-Dreesová, referentka pro výživu u Německé centrály na ochranu spotřebitelů.

V mnoha hotelech se ale přesto rozmohl trend zákazníkům nabízet celou škálu nejrůznějších minerálních vod, na některých lístcích je jich až čtyřicet.

Exotickému původu se přitom meze nekladou. K dostání je již několik let například voda "Voss" (v překladu vodopád) z norské divočiny, kterou ráda pije i zpěvačka Madonna. Voda pochází z artézského pramene, což znamená, že na povrch vystupuje sama, bez technické pomoci. Láhev, kterou si hosté rádi berou domů, navíc navrhl designér Calvin Klein.

Koupit se ale dá také "Ty Nant" z Walesu, "Fiji" z ostrova Viti Levu, "Karoo" z kamenné pouště v Jižní Africe, "Cloud Juice" obsahující tasmánský déšť či "Finé", která pochází z pramene pod nejvyšší horou Japonska - Fuji. Cenové rozpětí se pohybuje od deseti do sta eur.

V některých hotelech dokonce mají i zvláštní someliéry na vodu.

V Německu ale i navzdory velké poptávce - spotřeba vody za posledních více než padesát let stoupla za 3,8 litru na osobu na 132 litrů - mají někteří výrobci nápojů problémy se na trhu udržet. Stále větší konkurenci jim totiž dělají diskonty, které svůj podíl na trhu s pitnou vodou neustále zvyšují. Jen diskontní řetězec Lidl tak například převzal jednoho z největších německých výrobců vody.

Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů