Úterý, 23. dubna 2024

Stavaři málo využívají vodní dopravu

Stavaři málo využívají vodní dopravu

U řady velkých staveb by se mohla uplatnit při přepravě stavebních hmot vodní doprava, která je šetrnější k životnímu prostředí než nákladní auta. Místo toho se materiál vozí auty, která obtěžují obyvatele a ničí vozovky, řekl ČTK Jan Kafka ze sekce vodní dopravy Svazu dopravy. Stavbaři dopravu po vodě většinou odmítají, protože je dražší a je nutné náklad několikrát přeložit. Cenovou konkurenceschopnost ztratila vodní doprava také s výhodou nižšího zdanění nafty. V minulosti se vodní doprava uplatnila při stavbě Letenského tunelu nebo Palladia na náměstí Republiky. Jako příklady nynějších staveb Kafka jmenoval Tunel Blanka, silniční obchvat u Komořan a obchvat mezi Lahovicemi a Slivencem. Podle lodních dopravců by se dal stavební materiál přepravovat po vodě při stavbách v Libni, na Maninách nebo Rohanském ostrově. Naložená nákladní auta by pak nezatížila městské komunikace a neobtěžovala Pražany. Lodní dopravci jsou schopni po vodě přepravit tři miliony tun stavebních hmot, kapacitu by mohli i navýšit. Praha má tři přístavy - Holešovice, Smíchov a Radotín.

http://www.stavebni-forum.cz/

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů