Vášně kolem vodní cesty
Článek o plánovaném kanálu propojujícím Dunaj s Labem a Odrou z týdeníku Ekonom č. 33/2009 stále budí diskusi na serveru Ekonom.cz.
Uživatel Milan Bendl: Domnívám se, že s kanálem DOL jsme poněkud zaspali dobu. Kdybychom jej realizovali před sto lety, troufám si tvrdit, že by to bylo pravděpodobně ekonomicky i dopravně výhodné.
V dnešní době se však svět ubírá jiným směrem a řeky v zemi, jako je ČR, z dopravního hlediska ztrácejí význam. Kromě přepravy nadrozměrných nákladů prakticky nemohou konkurovat ostatním druhům dopravy - železnici a kamionům.
Článek srovnává energetickou bilanci lodí a kamionů a o železnici se v tomto směru nezmiňuje. Přitom právě elektrizovaná železnice je dnes jedinou formou nákladní dopravy, která nám pomůže vymanit se ze závislosti na ropě.
Uživatel Jenda21: Z ochrany přírody se vyklubalo regulérní náboženství. Už nejde o ochranu přírody nebo udržitelný rozvoj, ale čistě o slepé bezhlavé zneužívání současné nevyvážené legislativy k prosazování svojí víry navzdory zřejmé realitě.
Právě dění kolem záměru DOL je toho krystalicky čistým příkladem. Jedna lež a podvod větší než druhý. Snahami ututlat kladně vyznívající studie počínaje a hysterickými nekonkrétními výkřiky v médiích o ničení přírody konče.
Přitom jen 50 kilometrů od našich západních hranic už podobná stavba skoro 20 let funguje ku prospěchu lidí i přírody. Průplav Rýn-Mohan-Dunaj je více než hmatatelný důkaz, že DOL by přinesl lidem a přírodě v Pomoraví nevídaný prospěch. Proto se také zelení o něm nikdy nezmiňují, a kdyby to šlo, nejradši by jeho existenci před lidmi v Česku ututlali.