Směrnice 2001/100/EC týkající se emisí při studeném startu vozidel.
Směrnice byla zveřejněna v Úředním věstníku ES (OJ L 16/02) 18.1.2002. Směrnice
vstoupila v platnost 21.1.2002 a členské státy mají devět měsíců na její
transpozici. Směrnice navazuje na Směrnici 70/220/EEC (novelizovanou směrnicí
2001/1/EC), která vyžaduje nízkoteplotní emisní limit pro vozidla s pozitivně
vznětovými motory. Od roku 2003 platí pro nové typy lehkých komerčních vozidel
(kategorie N1) následující limity pro váhovou třídu II: 24 g/km pro CO a 2,7
g/km pro uhlovodíky; a pro váhovou třídu III: 30 g/km pro CO a 3,2 g/km pro
uhlovodíky. Pro nové typy těžších osobních vozidel (kategorie M1 pro více jak
šestimístná vozidla) a pro osobní vozidla s hmotností nad 2.500 kg platí limitní
hodnoty 15 g/km pro CO a 1,8 g/km pro uhlovodíky. Testování bude povinné pro
všechny nové typy vozidel kategorie M1 a N1 od 1.1.2002, s vyjímkou vozidel
jezdících výlučně na plyn. Vozidla s benzínovou nádrží pro nouzové účely nebo
startování o objemu nižším než 15 l budou také ze směrnice vyňata; vozidla,
která spalují plyn i benzín budou testována pouze na benzín. Zdroj: EU ENVI
Monitor www.dhv4industry.cz [http://www.dhv4industry.cz]
Směrnice byla zveřejněna v Úředním věstníku ES (OJ L 16/02) 18.1.2002. Směrnice vstoupila v platnost 21.1.2002 a členské státy mají devět měsíců na její transpozici.
Směrnice navazuje na Směrnici 70/220/EEC (novelizovanou směrnicí 2001/1/EC), která vyžaduje nízkoteplotní emisní limit pro vozidla s pozitivně vznětovými motory. Od roku 2003 platí pro nové typy lehkých komerčních vozidel (kategorie N1) následující limity pro váhovou třídu II: 24 g/km pro CO a 2,7 g/km pro uhlovodíky; a pro váhovou třídu III: 30 g/km pro CO a 3,2 g/km pro uhlovodíky. Pro nové typy těžších osobních vozidel (kategorie M1 pro více jak šestimístná vozidla) a pro osobní vozidla s hmotností nad 2.500 kg platí limitní hodnoty 15 g/km pro CO a 1,8 g/km pro uhlovodíky. Testování bude povinné pro všechny nové typy vozidel kategorie M1 a N1 od 1.1.2002, s vyjímkou vozidel jezdících výlučně na plyn. Vozidla s benzínovou nádrží pro nouzové účely nebo startování o objemu nižším než 15 l budou také ze směrnice vyňata; vozidla, která spalují plyn i benzín budou testována pouze na benzín.
Zdroj: EU ENVI Monitor www.dhv4industry.cz
Sdílet článek na sociálních sítích