Hon začíná
O tom, že oxidy dusíku, síry, uhlíku, metan či prach škodí zdraví, se ví. Naopak
o takzvaných nanočásticích, což jsou mikroskopické částice uvolňované zejména z
automobilových výfuků, toho vědci vědí jen velmi málo. Tuší však, že
spoluzodpovídají za respirační choroby, kterými trpí stále více lidí žijících ve
městech. \"Evropská komise se proto rozhodla finančně podpořit ty, kteří budou
tyto částice zkoumat,\" uvedl bez dalších detailů Giovanni de Santi ze
Společného výzkumného centra Evropské komise (JRC). Evropští vědci by se měli
zaměřit na výzkumy v oblastech nových technologií v dopravě. Budou zkoumat, zda
při spalování benzinu či nafty v motorech na vyšší technologické úrovni
nevznikají zmíněné nanočástice, které jsou škodlivější než emise tvořené
\"většími částicemi\" ze starých motorů. ZDROJ: EKONOM
O tom, že oxidy dusíku, síry, uhlíku, metan či prach škodí zdraví, se ví. Naopak o takzvaných nanočásticích, což jsou mikroskopické částice uvolňované zejména z automobilových výfuků, toho vědci vědí jen velmi málo. Tuší však, že spoluzodpovídají za respirační choroby, kterými trpí stále více lidí žijících ve městech. \"Evropská komise se proto rozhodla finančně podpořit ty, kteří budou tyto částice zkoumat,\" uvedl bez dalších detailů Giovanni de Santi ze Společného výzkumného centra Evropské komise (JRC). Evropští vědci by se měli zaměřit na výzkumy v oblastech nových technologií v dopravě. Budou zkoumat, zda při spalování benzinu či nafty v motorech na vyšší technologické úrovni nevznikají zmíněné nanočástice, které jsou škodlivější než emise tvořené \"většími částicemi\" ze starých motorů.
ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích