Brno chce snížit emise
BRNO - Brno hledá způsob, jak snížit emise ve městě. Radní schválili smlouvu s
Českým hydrometeorologickým ústavem na zpracování Integrovaného programu
snižování emisí a imisí. Studie by měla ukázat, jak snížení docílit, řekl
náměstek primátora Petr Zbytek (ODS). \"Všichni víme, že určité znečištění
prostředí způsobuje automobilová doprava. Pokud nebude řešen velký městský okruh
přes centrální části města, tak se to snižování provádí hůře,\" uvedl Zbytek s
tím, že příspěvkem ke zlepšení životního prostředí je i centrální zásobování
teplem. \"V městské památkové rezervaci se například nedovoluje výstavba
plynových kotelen, ale vše je napojeno na parovody z teplárny,\" dodal Zbytek.
Jihomoravská metropole je na tom s emisemi podle něj zatím vcelku dobře.
\"Samozřejmě jsou místa, kde to znečištění je dosti značné,\" uvedl náměstek
primátora. Za problémové označil například ulici Koliště či Moravské náměstí.
\"Naopak na okrajích města je znečištění velmi malé,\" dodal Zbytek. Problémy
jsou podle brněnského magistrátu hlavně s automobily. Ekologové také zatím
neúspěšně prosazují například zavedení pohonu na plyn v autobusech brněnské MHD.
Pořizovací cena jednoho takto upraveného autobusu se odhaduje na sedm miliónů
korun. Obyvatelé Brna se podle radních například nemusejí obávat emisí z
brněnské spalovny, i přesto, že spalovnu zřejmě čeká v budoucnosti výrazné
rozšíření provozu. Bude totiž likvidovat odpad z celého Jihomoravského kraje a
části Vysočiny. Emise budou měřit čidla přímo na komíně. Zdroj: Právo
BRNO - Brno hledá způsob, jak snížit emise ve městě. Radní schválili smlouvu s Českým hydrometeorologickým ústavem na zpracování Integrovaného programu snižování emisí a imisí. Studie by měla ukázat, jak snížení docílit, řekl náměstek primátora Petr Zbytek (ODS).
\"Všichni víme, že určité znečištění prostředí způsobuje automobilová doprava. Pokud nebude řešen velký městský okruh přes centrální části města, tak se to snižování provádí hůře,\" uvedl Zbytek s tím, že příspěvkem ke zlepšení životního prostředí je i centrální zásobování teplem. \"V městské památkové rezervaci se například nedovoluje výstavba plynových kotelen, ale vše je napojeno na parovody z teplárny,\" dodal Zbytek. Jihomoravská metropole je na tom s emisemi podle něj zatím vcelku dobře. \"Samozřejmě jsou místa, kde to znečištění je dosti značné,\" uvedl náměstek primátora. Za problémové označil například ulici Koliště či Moravské náměstí. \"Naopak na okrajích města je znečištění velmi malé,\" dodal Zbytek. Problémy jsou podle brněnského magistrátu hlavně s automobily. Ekologové také zatím neúspěšně prosazují například zavedení pohonu na plyn v autobusech brněnské MHD. Pořizovací cena jednoho takto upraveného autobusu se odhaduje na sedm miliónů korun. Obyvatelé Brna se podle radních například nemusejí obávat emisí z brněnské spalovny, i přesto, že spalovnu zřejmě čeká v budoucnosti výrazné rozšíření provozu. Bude totiž likvidovat odpad z celého Jihomoravského kraje a části Vysočiny. Emise budou měřit čidla přímo na komíně.
Zdroj: Právo
Sdílet článek na sociálních sítích