Paříž zřejmě zakáže provoz velkých terénních automobilů
Pařížská radnice zvažuje, že na území města do budoucna z ekologických důvodů
zcela zakáže provoz džípů. První krok učinila městská rada, ovládaná levicovými
stranami, již tento týden, když schválila usnesení, v němž - zatím jen
symbolicky - prezentovala toto přání. S iniciativou přišli poslanci za stranu
Zelených, kteří argumentují, že auta jako landrovery, Grand Cherokee či Pajero
vypouštějí do ovzduší čtyřikrát více oxidů uhlíku než \"nejekologičtější\"
vozidla s nejvýkonnějšími katalyzátory. Jde totiž o auta s náhonem na všechna
čtyři kola a tomu odpovídá i jejich spotřeba pohonných hmot - činí v městském
provozu až dvojnásobek proti běžným vozidlům. Starostovi Bertrandu Delanoemu a
jeho socialistům se myšlenka zalíbila a záměr podpořili. Proti se ale postavili
zástupci vládního Svazu pro lidové hnutí (UMP), který je v městské radě v
opozici. Tvrdí, že navržené opatření koncentraci škodlivin v pařížském ovzduší
nijak nesníží.
Pařížská radnice zvažuje, že na území města do budoucna z ekologických důvodů zcela zakáže provoz džípů. První krok učinila městská rada, ovládaná levicovými stranami, již tento týden, když schválila usnesení, v němž - zatím jen symbolicky - prezentovala toto přání. S iniciativou přišli poslanci za stranu Zelených, kteří argumentují, že auta jako landrovery, Grand Cherokee či Pajero vypouštějí do ovzduší čtyřikrát více oxidů uhlíku než \"nejekologičtější\" vozidla s nejvýkonnějšími katalyzátory. Jde totiž o auta s náhonem na všechna čtyři kola a tomu odpovídá i jejich spotřeba pohonných hmot - činí v městském provozu až dvojnásobek proti běžným vozidlům. Starostovi Bertrandu Delanoemu a jeho socialistům se myšlenka zalíbila a záměr podpořili. Proti se ale postavili zástupci vládního Svazu pro lidové hnutí (UMP), který je v městské radě v opozici. Tvrdí, že navržené opatření koncentraci škodlivin v pařížském ovzduší nijak nesníží.
První fáze zasáhne bulváry
Iniciátoři zákazu počítají s tím, že v první fázi by se nežádoucí vozidla nesměla prohánět po velkých bulvárech a v těch částech města, kde je největší provoz, tedy podél Seiny či v oblasti kolem Vítězného oblouku. Zákaz by platil kromě toho ve dnech vysokého znečištění ovzduší. Úplný zákaz by mohl být začleněn do globálního plánu silničního provozu v Paříži, který radnice právě zpracovává. Inspirací pro autory návrhu byl zřejmě také postoj starosty Londýna Kena Livingstona. Ten nedávno přítomnost terénních aut v ulicích britské metropole ostře kritizoval, když jejich majitele, kteří takto například vozí své děti do školy, označil za \"idioty\".
První fáze zasáhne bulváry
Iniciátoři zákazu počítají s tím, že v první fázi by se nežádoucí vozidla nesměla prohánět po velkých bulvárech a v těch částech města, kde je největší provoz, tedy podél Seiny či v oblasti kolem Vítězného oblouku. Zákaz by platil kromě toho ve dnech vysokého znečištění ovzduší. Úplný zákaz by mohl být začleněn do globálního plánu silničního provozu v Paříži, který radnice právě zpracovává. Inspirací pro autory návrhu byl zřejmě také postoj starosty Londýna Kena Livingstona. Ten nedávno přítomnost terénních aut v ulicích britské metropole ostře kritizoval, když jejich majitele, kteří takto například vozí své děti do školy, označil za \"idioty\".
Zdroj:Právo
Sdílet článek na sociálních sítích