Zisk budou přinášet jen auta s nízkými emisemi
Zákazníci dnes neslyší jen na malá auta, ale také na ekologii, tvrdí
představitelé automobilek. Toyota proto v Paříži představila koncept "Clean
power", naftový motor, jehož emise oxidů dusíku jsou o polovinu, a emise pevných
znečišťujících látek o 80 procent pod limitem přísné normy Euro 4.
"Jde o revoluční zlom v dieselových motorech," řekl na autosalónu Thierry
Dombreval, viceprezident společnosti Toyota Motor Marketing Europe.
Motor využívá know-how Toyoty, podloženým 1622 patenty. Mimo jiné obsahuje
čtyřcestný katalyzátor, který jako jediný na světě dokáže současně odbourávat
oxidy dusíku i pevné částice. Motor v obsahové kategorii 1,9 až 2,2 litru přitom
dává maximální výkon 132 kW, což je nadprůměrné.
"Řidiči, jejichž auta budou znečišťovat životní prostředí, pocítí do budoucna
sankce Evropské unie ve svých peněženkách. Ušetří jedině tím, že budou používat
automobily s ekologickými pohony," dodal Dombreval.
Ekologickým evergreenem Toyoty je model Prius vybavený hybridním pohonem. Jde o
technologii, která se podle studie časopisu Economist ve světě rozšíří do
dvaceti let. Řada automobilek tento pohon zkouší v prototypech, Toyota je
jediná, která takovým motorem pohání sériově vyráběné vozy. V Paříži vystavuje
nový Toyota Prius GT, který dokazuje, že ani ekologičtí aktivisté nemusí být
ochuzeni o sportovní jízdu.
Z nuly na sto kilometrů za hodinu Prius GT zrychlí za 8,7 vteřiny, což je
hodnota sportovního kupé. V nižších rychlostech, tak do 40 kilometrů za hodinu,
auto pohání elektromotor. Pro vyšší rychlosti nastupuje motor benzinový, který
současně dobíjí alternátor. Pokud řidič zastaví na křižovatce na červenou, Prius
zhasne, na zelenou se rozjede bez startování, jen sešlápnutím plynového pedálu.
A bez emisí.
Prius s hybridním motorem je jediným sériově vyráběným autem svého druhu na
světě. Obrovský zájem o něj je především ve Spojených státech, kde se již
prodalo více než 100 tisíc vozů. Právě americká poptávka donutila Toyotu zvýšit
měsíční objem výroby z deseti na patnáct tisíc vozů. V Evropě se jich má letos
prodat 8200, příští rok 15 tisíc. Pro celosvětový trh hodlá Toyota v příštím
roce dodat celkem 180 tisíc vozů Prius s hybridním pohonem.
Na český trh má být Prius uveden kolem 20. října. S velkým odbytem firma
nepočítá, limitující bude cena. V Japonsku stojí Prius v základní verzi 3,6
miliónu jenů, což je v nominálním přepočtu asi 835 tisíc korun. V Japonsku tato
cena představuje jedenáctiměsíční průměrnou mzdu. V Česku se má prodávat za 750
tisíc korun, což představuje 45 průměrných měsíčních platů. Nejlevnější je Prius
ve Spojených státech, kde jeho ceníková cena bez daní a poplatků činí 21 390
dolarů, to je asi 550 tisíc korun. Životnímu prostředí přátelské auto ale
získalo v USA daňové úlevy, uspořit tak lze až 1500 dolarů, které jsou v konečné
ceně již zahrnuty.
Společnost PSA Peugeot Citroen v dohledné době vývoj hybridních pohonů
neplánuje.
"S Toyotou spolupracujeme pouze v Kolíně, nesdílíme však její nákladnou
environmentální politiku," řekl Jean-Marc Nicolle z PSA. Podle jeho slov není
strategií francouzské skupiny PSA revoluční změna, ale pozvolný proces
zlepšování ekologie a bezpečnosti provozu automobilů. Společnost PSA nechce
jezdit po výstavách s jedním prototypem ekologického motoru, který je příliš
drahý pro hromadnou výrobu.
"Chceme dát na trh co nejefektivnější technologie, které však budou masově
kupované. To je třeba nyní představovaný systém Stop-and-start, který při
zastavení zhasne motor a při rozjezdu motor bez startování spustí," řekl
Nicolle. Novým systémem, snižujícím emise, budou postupně vybaveny všechny nově
vyráběné malé vozy značek Peugeot a Citroen.
Vedle systému Stop-and-start má PSA Peugeot Citroen pro své automobily
připraveny i systémy, zvyšující bezpečnost při řízení vozu. Systém, hlídající
správný směr, dokáže například u nového vozu Citroen C4 zjistit, že řidič přejel
plnou bílou čáru a za trest zatřese s jeho sedadlem.
Zákazníci dnes neslyší jen na malá auta, ale také na ekologii, tvrdí představitelé automobilek. Toyota proto v Paříži představila koncept "Clean power", naftový motor, jehož emise oxidů dusíku jsou o polovinu, a emise pevných znečišťujících látek o 80 procent pod limitem přísné normy Euro 4.
"Jde o revoluční zlom v dieselových motorech," řekl na autosalónu Thierry Dombreval, viceprezident společnosti Toyota Motor Marketing Europe.
Motor využívá know-how Toyoty, podloženým 1622 patenty. Mimo jiné obsahuje čtyřcestný katalyzátor, který jako jediný na světě dokáže současně odbourávat oxidy dusíku i pevné částice. Motor v obsahové kategorii 1,9 až 2,2 litru přitom dává maximální výkon 132 kW, což je nadprůměrné.
"Řidiči, jejichž auta budou znečišťovat životní prostředí, pocítí do budoucna sankce Evropské unie ve svých peněženkách. Ušetří jedině tím, že budou používat automobily s ekologickými pohony," dodal Dombreval.
Ekologickým evergreenem Toyoty je model Prius vybavený hybridním pohonem. Jde o technologii, která se podle studie časopisu Economist ve světě rozšíří do dvaceti let. Řada automobilek tento pohon zkouší v prototypech, Toyota je jediná, která takovým motorem pohání sériově vyráběné vozy. V Paříži vystavuje nový Toyota Prius GT, který dokazuje, že ani ekologičtí aktivisté nemusí být ochuzeni o sportovní jízdu.
Z nuly na sto kilometrů za hodinu Prius GT zrychlí za 8,7 vteřiny, což je hodnota sportovního kupé. V nižších rychlostech, tak do 40 kilometrů za hodinu, auto pohání elektromotor. Pro vyšší rychlosti nastupuje motor benzinový, který současně dobíjí alternátor. Pokud řidič zastaví na křižovatce na červenou, Prius zhasne, na zelenou se rozjede bez startování, jen sešlápnutím plynového pedálu. A bez emisí.
Prius s hybridním motorem je jediným sériově vyráběným autem svého druhu na světě. Obrovský zájem o něj je především ve Spojených státech, kde se již prodalo více než 100 tisíc vozů. Právě americká poptávka donutila Toyotu zvýšit měsíční objem výroby z deseti na patnáct tisíc vozů. V Evropě se jich má letos prodat 8200, příští rok 15 tisíc. Pro celosvětový trh hodlá Toyota v příštím roce dodat celkem 180 tisíc vozů Prius s hybridním pohonem.
Na český trh má být Prius uveden kolem 20. října. S velkým odbytem firma nepočítá, limitující bude cena. V Japonsku stojí Prius v základní verzi 3,6 miliónu jenů, což je v nominálním přepočtu asi 835 tisíc korun. V Japonsku tato cena představuje jedenáctiměsíční průměrnou mzdu. V Česku se má prodávat za 750 tisíc korun, což představuje 45 průměrných měsíčních platů. Nejlevnější je Prius ve Spojených státech, kde jeho ceníková cena bez daní a poplatků činí 21 390 dolarů, to je asi 550 tisíc korun. Životnímu prostředí přátelské auto ale získalo v USA daňové úlevy, uspořit tak lze až 1500 dolarů, které jsou v konečné ceně již zahrnuty.
Společnost PSA Peugeot Citroen v dohledné době vývoj hybridních pohonů neplánuje.
"S Toyotou spolupracujeme pouze v Kolíně, nesdílíme však její nákladnou environmentální politiku," řekl Jean-Marc Nicolle z PSA. Podle jeho slov není strategií francouzské skupiny PSA revoluční změna, ale pozvolný proces zlepšování ekologie a bezpečnosti provozu automobilů. Společnost PSA nechce jezdit po výstavách s jedním prototypem ekologického motoru, který je příliš drahý pro hromadnou výrobu.
"Chceme dát na trh co nejefektivnější technologie, které však budou masově kupované. To je třeba nyní představovaný systém Stop-and-start, který při zastavení zhasne motor a při rozjezdu motor bez startování spustí," řekl Nicolle. Novým systémem, snižujícím emise, budou postupně vybaveny všechny nově vyráběné malé vozy značek Peugeot a Citroen.
Vedle systému Stop-and-start má PSA Peugeot Citroen pro své automobily připraveny i systémy, zvyšující bezpečnost při řízení vozu. Systém, hlídající správný směr, dokáže například u nového vozu Citroen C4 zjistit, že řidič přejel plnou bílou čáru a za trest zatřese s jeho sedadlem.
"Jde o revoluční zlom v dieselových motorech," řekl na autosalónu Thierry Dombreval, viceprezident společnosti Toyota Motor Marketing Europe.
Motor využívá know-how Toyoty, podloženým 1622 patenty. Mimo jiné obsahuje čtyřcestný katalyzátor, který jako jediný na světě dokáže současně odbourávat oxidy dusíku i pevné částice. Motor v obsahové kategorii 1,9 až 2,2 litru přitom dává maximální výkon 132 kW, což je nadprůměrné.
"Řidiči, jejichž auta budou znečišťovat životní prostředí, pocítí do budoucna sankce Evropské unie ve svých peněženkách. Ušetří jedině tím, že budou používat automobily s ekologickými pohony," dodal Dombreval.
Ekologickým evergreenem Toyoty je model Prius vybavený hybridním pohonem. Jde o technologii, která se podle studie časopisu Economist ve světě rozšíří do dvaceti let. Řada automobilek tento pohon zkouší v prototypech, Toyota je jediná, která takovým motorem pohání sériově vyráběné vozy. V Paříži vystavuje nový Toyota Prius GT, který dokazuje, že ani ekologičtí aktivisté nemusí být ochuzeni o sportovní jízdu.
Z nuly na sto kilometrů za hodinu Prius GT zrychlí za 8,7 vteřiny, což je hodnota sportovního kupé. V nižších rychlostech, tak do 40 kilometrů za hodinu, auto pohání elektromotor. Pro vyšší rychlosti nastupuje motor benzinový, který současně dobíjí alternátor. Pokud řidič zastaví na křižovatce na červenou, Prius zhasne, na zelenou se rozjede bez startování, jen sešlápnutím plynového pedálu. A bez emisí.
Prius s hybridním motorem je jediným sériově vyráběným autem svého druhu na světě. Obrovský zájem o něj je především ve Spojených státech, kde se již prodalo více než 100 tisíc vozů. Právě americká poptávka donutila Toyotu zvýšit měsíční objem výroby z deseti na patnáct tisíc vozů. V Evropě se jich má letos prodat 8200, příští rok 15 tisíc. Pro celosvětový trh hodlá Toyota v příštím roce dodat celkem 180 tisíc vozů Prius s hybridním pohonem.
Na český trh má být Prius uveden kolem 20. října. S velkým odbytem firma nepočítá, limitující bude cena. V Japonsku stojí Prius v základní verzi 3,6 miliónu jenů, což je v nominálním přepočtu asi 835 tisíc korun. V Japonsku tato cena představuje jedenáctiměsíční průměrnou mzdu. V Česku se má prodávat za 750 tisíc korun, což představuje 45 průměrných měsíčních platů. Nejlevnější je Prius ve Spojených státech, kde jeho ceníková cena bez daní a poplatků činí 21 390 dolarů, to je asi 550 tisíc korun. Životnímu prostředí přátelské auto ale získalo v USA daňové úlevy, uspořit tak lze až 1500 dolarů, které jsou v konečné ceně již zahrnuty.
Společnost PSA Peugeot Citroen v dohledné době vývoj hybridních pohonů neplánuje.
"S Toyotou spolupracujeme pouze v Kolíně, nesdílíme však její nákladnou environmentální politiku," řekl Jean-Marc Nicolle z PSA. Podle jeho slov není strategií francouzské skupiny PSA revoluční změna, ale pozvolný proces zlepšování ekologie a bezpečnosti provozu automobilů. Společnost PSA nechce jezdit po výstavách s jedním prototypem ekologického motoru, který je příliš drahý pro hromadnou výrobu.
"Chceme dát na trh co nejefektivnější technologie, které však budou masově kupované. To je třeba nyní představovaný systém Stop-and-start, který při zastavení zhasne motor a při rozjezdu motor bez startování spustí," řekl Nicolle. Novým systémem, snižujícím emise, budou postupně vybaveny všechny nově vyráběné malé vozy značek Peugeot a Citroen.
Vedle systému Stop-and-start má PSA Peugeot Citroen pro své automobily připraveny i systémy, zvyšující bezpečnost při řízení vozu. Systém, hlídající správný směr, dokáže například u nového vozu Citroen C4 zjistit, že řidič přejel plnou bílou čáru a za trest zatřese s jeho sedadlem.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích