Nakládací zařízení chrání životní prostředí
Všude, kde dochází k manipulaci se sypkými hmotami, se uvolňuje lehká frakce a
uniká prach do okolí. Znečišťuje a negativně ovlivňuje nejen hygienu pracovního
prostředí, ale i bezpečnost provozu. Při volném sypání se také rozdružuje lehká
a těžká frakce, což znehodnocuje některé druhy sypkých materiálů, např. maltové
směsi. V některých provozech dosahují ztráty vlivem povětrnostních podmínek až 5
%. Nakládací zařízení (plnicí teleskopické hadice) dokáže těmto ztrátám výrazně
zabránit. Postará se o bezprašnou a ekologicky nezávadnou nakládku sypkých
materiálů. Díky speciální úpravě některých typů nakládacích zařízení se také
dají výrazně uspořit náklady na dopravu, které hrají při rostoucích cenách
pohonných hmot stále větší roli. Podle způsobu použití se nakládací zařízení
(NZ) dělí na NZU pro uzavřenou nakládku do cisteren, NZO pro otevřenou nakládku
sypkých materiálů do nákladních vozů, lodí, vagónů, kontejnerů a na volné
plochy a na NZK pro kombinovanou nakládku do cisteren i nákladních vozů.Samotné
NZ je standardně ovládáno lanovými navijáky - ručními či elektrickými. Lanové
vedení dopravního svodu NZ je jedno-, dvou- nebo třílanové, které také
zabezpečuje optimální stabilizaci dopravního svodu.
Všude, kde dochází k manipulaci se sypkými hmotami, se uvolňuje lehká frakce a uniká prach do okolí. Znečišťuje a negativně ovlivňuje nejen hygienu pracovního prostředí, ale i bezpečnost provozu. Při volném sypání se také rozdružuje lehká a těžká frakce, což znehodnocuje některé druhy sypkých materiálů, např. maltové směsi. V některých provozech dosahují ztráty vlivem povětrnostních podmínek až 5 %. Nakládací zařízení (plnicí teleskopické hadice) dokáže těmto ztrátám výrazně zabránit. Postará se o bezprašnou a ekologicky nezávadnou nakládku sypkých materiálů. Díky speciální úpravě některých typů nakládacích zařízení se také dají výrazně uspořit náklady na dopravu, které hrají při rostoucích cenách pohonných hmot stále větší roli. Podle způsobu použití se nakládací zařízení (NZ) dělí na NZU pro uzavřenou nakládku do cisteren, NZO pro otevřenou nakládku sypkých materiálů do nákladních vozů, lodí, vagónů, kontejnerů a na volné plochy a na NZK pro kombinovanou nakládku do cisteren i nákladních vozů.Samotné NZ je standardně ovládáno lanovými navijáky - ručními či elektrickými. Lanové vedení dopravního svodu NZ je jedno-, dvou- nebo třílanové, které také zabezpečuje optimální stabilizaci dopravního svodu.
Zdroj:STAVITEL
Sdílet článek na sociálních sítích