Užitkové automobily se sníženými emisemi
Automobilka AVIA na letošním veletrhu AUTOTEC poprvé nabídla svým zákazníkům
nové modely splňující normu EURO 4. Již od roku 2001 spolupracuje se společností
Cummins Engine Company a montuje do svých vozidel typové řady D motory Cummins
ISBe EURO 3, vyráběné v Darlingtonu.
Automobilka AVIA na letošním veletrhu AUTOTEC poprvé nabídla svým zákazníkům nové modely splňující normu EURO 4. Již od roku 2001 spolupracuje se společností Cummins Engine Company a montuje do svých vozidel typové řady D motory Cummins ISBe EURO 3, vyráběné v Darlingtonu.
Zpočátku byl tento motor standardně montován do vozidel na export, v poslední době je to i do vozidel na domácí trh. Již od samého začátku se počítalo s tím, že jednou z hlavních výhod pro budoucnost je možnost využívat těchto znalostí a technologie jako základu pro splnění norem EURO 4. Není proto žádným překvapením, že AVIA používá nejnovější verzi motorů Cummins ISBe4 i ve svých nových modelech, které již tuto normu splňují. Původní koncepce řady motorů ISBe byla vyvinuta především k pozdější aplikaci na EURO 4.
Nejdůležitější změnou bylo zvýšení objemu motoru - u čtyřválcového motoru z 3,9 l na 4,5 l. To má samozřejmě za následek i zvýšení výkonu a zlepšení charakteristik motoru, přičemž lepší účinnost spalování dosažená v motorech ISBe4 také významně snižuje spotřebu paliva.
V první fázi AVIA bude montovat čtyřválcový motor ISBe4, který dosahuje podle nastavení 118 kW a 136 kW. K dispozici bude i verze se sníženým výkonem na 103 kW. AVIA odebírá motory ISBe4 se setrvačníkem SAE3 a montuje k nim spojku ZF umožňující přenos vysokých výkonů. I nadále jsou uplatňovány alternátory značky Bosch a poprvé jako standard budou k tomu používány i spouštěče Bosch. Motor Cummins ISBe4 pracuje s technologií SCR (selektivní katalytické redukce) ke snížení hodnot emisí na úroveň vyžadovanou legislativou EURO 4.
AVIA vyvinula kompaktní modul, který využívá prostor mezi hlavní palivovou nádrží a vzduchovým filtrem a skládá se z nerezové nádrže na AdBlue ve tvaru L a dávkovacího zařízení Danfoss. Místo obvyklého tlumiče výfuku je použit kombinovaný tlumič s katalyzátorem od strategického partnera firmy Cummins, společnosti Johnson Matthey.
Zpočátku byl tento motor standardně montován do vozidel na export, v poslední době je to i do vozidel na domácí trh. Již od samého začátku se počítalo s tím, že jednou z hlavních výhod pro budoucnost je možnost využívat těchto znalostí a technologie jako základu pro splnění norem EURO 4. Není proto žádným překvapením, že AVIA používá nejnovější verzi motorů Cummins ISBe4 i ve svých nových modelech, které již tuto normu splňují. Původní koncepce řady motorů ISBe byla vyvinuta především k pozdější aplikaci na EURO 4.
Nejdůležitější změnou bylo zvýšení objemu motoru - u čtyřválcového motoru z 3,9 l na 4,5 l. To má samozřejmě za následek i zvýšení výkonu a zlepšení charakteristik motoru, přičemž lepší účinnost spalování dosažená v motorech ISBe4 také významně snižuje spotřebu paliva.
V první fázi AVIA bude montovat čtyřválcový motor ISBe4, který dosahuje podle nastavení 118 kW a 136 kW. K dispozici bude i verze se sníženým výkonem na 103 kW. AVIA odebírá motory ISBe4 se setrvačníkem SAE3 a montuje k nim spojku ZF umožňující přenos vysokých výkonů. I nadále jsou uplatňovány alternátory značky Bosch a poprvé jako standard budou k tomu používány i spouštěče Bosch. Motor Cummins ISBe4 pracuje s technologií SCR (selektivní katalytické redukce) ke snížení hodnot emisí na úroveň vyžadovanou legislativou EURO 4.
AVIA vyvinula kompaktní modul, který využívá prostor mezi hlavní palivovou nádrží a vzduchovým filtrem a skládá se z nerezové nádrže na AdBlue ve tvaru L a dávkovacího zařízení Danfoss. Místo obvyklého tlumiče výfuku je použit kombinovaný tlumič s katalyzátorem od strategického partnera firmy Cummins, společnosti Johnson Matthey.
Zdroj:STAVITEL
Sdílet článek na sociálních sítích