Škoda málo snižuje spotřebu
Automobilka Škoda nesnižuje spotřebu svých vozů dostatečně rychle, aby snížila
emise kysličníku uhličitého do roku 2008 na úroveň, jakou požaduje Evropská
unie. Vyplývá to ze zprávy bruselské ekologické organizace Transport and
Environment, podle níž jsou však největšími hříšníky Nissan, Suzuki, Mazda a
Audi. Nejlépe si naopak vedou Fiat, Citroen a Renault.
Vedení mladoboleslavské automobilky zprávu odmítlo komentovat s tím, že k celé
záležitosti poskytne vyjádření během několika dnů. Zpráva hodnotí vozy dvaceti
nejprodávanějších značek v Evropě. Porovnává jejich průměrné emise CO2 v roce
1997 a potom v roce 2005. V roce 1998 se totiž velcí výrobci automobilů
dobrovolně zavázali, že sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů
na ujetý kilometr.
Evropská komise původně požadovala omezení emisí tohoto plynu přispívajícího ke
globálnímu oteplování na 120 gramů na kilometr. Pohrozila také, že tento cíl
bude povinný, pokud automobilky nedodrží slovo.
Transport and Environment vypočítávala, do jaké míry automobilky snížily do
loňska spotřebu a tedy i emise CO2, aby dosáhly do roku 2008 vytyčeného cíle.
Škoda snížila emise ze 165 gramů CO2 na kilometr na 152 gramů, což je 71 procent
nezbytného pokroku na cestě ke 140 gramům. To ji řadí na deváté místo.
Nejhůře dopadly Nissan (20 procent), Suzuki (22), Mazda (27), Audi (35) a Volvo
(39 procent). Premianty jsou Fiat (140 procent), Citroen (115), Renault (100),
Ford (94 procent) a Peugeot (94). Fiat se již dostal na úroveň 139 gramů. Podle
zprávy by při nynějším tempu dosáhly zadaného cíle jen první tři značky a Ford s
Peugeotem jej mají na dosah.
Škoda je nicméně v absolutních číslech na sedmém místě s emisemi CO2 těsně za
Renaultem, Fordem a Peugeotem. Zpráva hodnotila značky s prodejem nad 150 tisíc
kusů v Evropě. Ty tvoří 90 procent všech prodaných vozů.
Automobilka Škoda nesnižuje spotřebu svých vozů dostatečně rychle, aby snížila emise kysličníku uhličitého do roku 2008 na úroveň, jakou požaduje Evropská unie. Vyplývá to ze zprávy bruselské ekologické organizace Transport and Environment, podle níž jsou však největšími hříšníky Nissan, Suzuki, Mazda a Audi. Nejlépe si naopak vedou Fiat, Citroen a Renault.
Vedení mladoboleslavské automobilky zprávu odmítlo komentovat s tím, že k celé záležitosti poskytne vyjádření během několika dnů. Zpráva hodnotí vozy dvaceti nejprodávanějších značek v Evropě. Porovnává jejich průměrné emise CO2 v roce 1997 a potom v roce 2005. V roce 1998 se totiž velcí výrobci automobilů dobrovolně zavázali, že sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů na ujetý kilometr.
Evropská komise původně požadovala omezení emisí tohoto plynu přispívajícího ke globálnímu oteplování na 120 gramů na kilometr. Pohrozila také, že tento cíl bude povinný, pokud automobilky nedodrží slovo.
Transport and Environment vypočítávala, do jaké míry automobilky snížily do loňska spotřebu a tedy i emise CO2, aby dosáhly do roku 2008 vytyčeného cíle. Škoda snížila emise ze 165 gramů CO2 na kilometr na 152 gramů, což je 71 procent nezbytného pokroku na cestě ke 140 gramům. To ji řadí na deváté místo.
Nejhůře dopadly Nissan (20 procent), Suzuki (22), Mazda (27), Audi (35) a Volvo (39 procent). Premianty jsou Fiat (140 procent), Citroen (115), Renault (100), Ford (94 procent) a Peugeot (94). Fiat se již dostal na úroveň 139 gramů. Podle zprávy by při nynějším tempu dosáhly zadaného cíle jen první tři značky a Ford s Peugeotem jej mají na dosah.
Škoda je nicméně v absolutních číslech na sedmém místě s emisemi CO2 těsně za Renaultem, Fordem a Peugeotem. Zpráva hodnotila značky s prodejem nad 150 tisíc kusů v Evropě. Ty tvoří 90 procent všech prodaných vozů.
Vedení mladoboleslavské automobilky zprávu odmítlo komentovat s tím, že k celé záležitosti poskytne vyjádření během několika dnů. Zpráva hodnotí vozy dvaceti nejprodávanějších značek v Evropě. Porovnává jejich průměrné emise CO2 v roce 1997 a potom v roce 2005. V roce 1998 se totiž velcí výrobci automobilů dobrovolně zavázali, že sníží do roku 2008 emise CO2 u nových aut na 140 gramů na ujetý kilometr.
Evropská komise původně požadovala omezení emisí tohoto plynu přispívajícího ke globálnímu oteplování na 120 gramů na kilometr. Pohrozila také, že tento cíl bude povinný, pokud automobilky nedodrží slovo.
Transport and Environment vypočítávala, do jaké míry automobilky snížily do loňska spotřebu a tedy i emise CO2, aby dosáhly do roku 2008 vytyčeného cíle. Škoda snížila emise ze 165 gramů CO2 na kilometr na 152 gramů, což je 71 procent nezbytného pokroku na cestě ke 140 gramům. To ji řadí na deváté místo.
Nejhůře dopadly Nissan (20 procent), Suzuki (22), Mazda (27), Audi (35) a Volvo (39 procent). Premianty jsou Fiat (140 procent), Citroen (115), Renault (100), Ford (94 procent) a Peugeot (94). Fiat se již dostal na úroveň 139 gramů. Podle zprávy by při nynějším tempu dosáhly zadaného cíle jen první tři značky a Ford s Peugeotem jej mají na dosah.
Škoda je nicméně v absolutních číslech na sedmém místě s emisemi CO2 těsně za Renaultem, Fordem a Peugeotem. Zpráva hodnotila značky s prodejem nad 150 tisíc kusů v Evropě. Ty tvoří 90 procent všech prodaných vozů.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích