Merkelová brání automobilky
Německá vláda bude důrazně bojovat proti plánům eurokomisaře pro životní
prostředí Stavrose Dimase, který chce automobilkám do roku 2012 nařídit
maximální hladinu pro emise oxidu uhličitého. Uvedla to včera kancléřka Angela
Merkelová.
Přípustné by podle současné předsedkyně Evropské unie bylo pouze rozlišení podle
typu či tržních segmentů. "O to se nyní spolková vláda zasadí se vší silou a
energií. Stanovení všeobecného maxima Německo zabrání," řekla Merkelová.
Její pozici podporuje také evropský komisař Günter Verheugen, který chce stejně
jako Dimas být zodpovědný za vyřešení této problematiky.
Dimas plánuje, že by veškeré nově vyrobené automobily měly mít emise jen do 120
gramů CO2 na kilometr. Tomu se ale brání německý automobilový průmysl, který
vyrábí především těžká auta s vysokými emisemi. Němci proto Dimase varují, že by
tímto opatřením zničil tisíce pracovních míst.
Podle Merkelové je "politováníhodné", že automobilky nenaplnily svůj vlastní
slib - snížit emise do příštího roku k úrovni 140 gramů na kilometr.
Také Verheugen upozorňuje, že výrobci se musí na jisté zákonné opatření
připravit. Podle informací z komisařova okolí, na něž se odvolává dnešní
Handelsblatt, by podrobnější návrh regulace mohl být znám na jaře 2008.
Soubor změn, které povedou k razantnímu snížení zplodin v příštích letech, měl
Brusel zveřejnit již před týdnem. Mluvčí Evropské komise ale překvapivě
novinářům sdělila, že se tak nestane, dokud nebude konečný návrh patričně
vyladěn.
Zásadní změna by mohla například ovlivnit i ceny automobilů - případné omezení
až na 120 gramů CO2 na kilometr by podle výrobců zdražilo některé modely o více
než 100 000 korun.
Německá vláda bude důrazně bojovat proti plánům eurokomisaře pro životní prostředí Stavrose Dimase, který chce automobilkám do roku 2012 nařídit maximální hladinu pro emise oxidu uhličitého. Uvedla to včera kancléřka Angela Merkelová.
Přípustné by podle současné předsedkyně Evropské unie bylo pouze rozlišení podle typu či tržních segmentů. "O to se nyní spolková vláda zasadí se vší silou a energií. Stanovení všeobecného maxima Německo zabrání," řekla Merkelová.
Její pozici podporuje také evropský komisař Günter Verheugen, který chce stejně jako Dimas být zodpovědný za vyřešení této problematiky.
Dimas plánuje, že by veškeré nově vyrobené automobily měly mít emise jen do 120 gramů CO2 na kilometr. Tomu se ale brání německý automobilový průmysl, který vyrábí především těžká auta s vysokými emisemi. Němci proto Dimase varují, že by tímto opatřením zničil tisíce pracovních míst.
Podle Merkelové je "politováníhodné", že automobilky nenaplnily svůj vlastní slib - snížit emise do příštího roku k úrovni 140 gramů na kilometr.
Také Verheugen upozorňuje, že výrobci se musí na jisté zákonné opatření připravit. Podle informací z komisařova okolí, na něž se odvolává dnešní Handelsblatt, by podrobnější návrh regulace mohl být znám na jaře 2008.
Soubor změn, které povedou k razantnímu snížení zplodin v příštích letech, měl Brusel zveřejnit již před týdnem. Mluvčí Evropské komise ale překvapivě novinářům sdělila, že se tak nestane, dokud nebude konečný návrh patričně vyladěn.
Zásadní změna by mohla například ovlivnit i ceny automobilů - případné omezení až na 120 gramů CO2 na kilometr by podle výrobců zdražilo některé modely o více než 100 000 korun.
Přípustné by podle současné předsedkyně Evropské unie bylo pouze rozlišení podle typu či tržních segmentů. "O to se nyní spolková vláda zasadí se vší silou a energií. Stanovení všeobecného maxima Německo zabrání," řekla Merkelová.
Její pozici podporuje také evropský komisař Günter Verheugen, který chce stejně jako Dimas být zodpovědný za vyřešení této problematiky.
Dimas plánuje, že by veškeré nově vyrobené automobily měly mít emise jen do 120 gramů CO2 na kilometr. Tomu se ale brání německý automobilový průmysl, který vyrábí především těžká auta s vysokými emisemi. Němci proto Dimase varují, že by tímto opatřením zničil tisíce pracovních míst.
Podle Merkelové je "politováníhodné", že automobilky nenaplnily svůj vlastní slib - snížit emise do příštího roku k úrovni 140 gramů na kilometr.
Také Verheugen upozorňuje, že výrobci se musí na jisté zákonné opatření připravit. Podle informací z komisařova okolí, na něž se odvolává dnešní Handelsblatt, by podrobnější návrh regulace mohl být znám na jaře 2008.
Soubor změn, které povedou k razantnímu snížení zplodin v příštích letech, měl Brusel zveřejnit již před týdnem. Mluvčí Evropské komise ale překvapivě novinářům sdělila, že se tak nestane, dokud nebude konečný návrh patričně vyladěn.
Zásadní změna by mohla například ovlivnit i ceny automobilů - případné omezení až na 120 gramů CO2 na kilometr by podle výrobců zdražilo některé modely o více než 100 000 korun.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích