Německo chystá daň z vozidel podle emisí
Oč ekologičtější je auto, o to nižší by měla být daň z vozidla. Takový je plán
německého ministra dopravy Wolfganga Tiefenseeho, který se chystá změnit
automobilové daně a přimět tak své krajany k nákupu "čistších" aut. O jeho
plánech informoval víkendový německý tisk. Podle ministra by se mělo Německo k
nové dani z motorových vozidel propracovat ještě letos.
"Ušetří ten, kdo méně znečišťuje životní prostředí," zní Tiefenseeho záměr.
Zatímco dosud se daň počítá převážně z objemu válců, nová by se měla vyměřovat
podle celkových emisí škodlivin.
Ministr tak navíc chce překonat i návrhy, které dosud počítají jen s daní za
vypouštění oxidu uhličitého (CO2). Emise CO2 má sice být zásadním komponentem
daně, avšak "pouze izolovaná úvaha o hodnotách CO2 by byla jednorozměrná". V
zásadě má také platit, že čím je auto starší, tím patrně bude i vyšší poplatek
do státní pokladny.
"Automobilový průmysl musí udělat víc pro životní prostředí," žádá Tiefensee.
Připojil se tak ke kancléřce Angele Merkelové, která v důsledku zpráv o
zhoršování ovzduší žádá přednostní vývoj palivově úsporných vozidel. Německo tím
chce vyhovět požadavkům Evropské komise a jako největší ekonomika EU podpořit
cíl snížit u aut do roku 2012 emise oxidu uhličitého na 130 gramů na každý
kilometr.
Naráží však na odpor výrobců aut. Svaz německého průmyslu (BDI) varuje, že stále
přísnější ekologická kritéria ohrozí pracovní místa. Průmysl hrozí i tím, že
poroste cena aut. Podle průzkumů mínění, které zveřejnil ústav Forsa, je ale 65
procent Němců ochotných zaplatit více peněz za auta s nižšími emisemi škodlivin.
Odmítá to jen 21 procent dotazovaných.
Oč ekologičtější je auto, o to nižší by měla být daň z vozidla. Takový je plán německého ministra dopravy Wolfganga Tiefenseeho, který se chystá změnit automobilové daně a přimět tak své krajany k nákupu "čistších" aut. O jeho plánech informoval víkendový německý tisk. Podle ministra by se mělo Německo k nové dani z motorových vozidel propracovat ještě letos.
"Ušetří ten, kdo méně znečišťuje životní prostředí," zní Tiefenseeho záměr. Zatímco dosud se daň počítá převážně z objemu válců, nová by se měla vyměřovat podle celkových emisí škodlivin.
Ministr tak navíc chce překonat i návrhy, které dosud počítají jen s daní za vypouštění oxidu uhličitého (CO2). Emise CO2 má sice být zásadním komponentem daně, avšak "pouze izolovaná úvaha o hodnotách CO2 by byla jednorozměrná". V zásadě má také platit, že čím je auto starší, tím patrně bude i vyšší poplatek do státní pokladny.
"Automobilový průmysl musí udělat víc pro životní prostředí," žádá Tiefensee. Připojil se tak ke kancléřce Angele Merkelové, která v důsledku zpráv o zhoršování ovzduší žádá přednostní vývoj palivově úsporných vozidel. Německo tím chce vyhovět požadavkům Evropské komise a jako největší ekonomika EU podpořit cíl snížit u aut do roku 2012 emise oxidu uhličitého na 130 gramů na každý kilometr.
Naráží však na odpor výrobců aut. Svaz německého průmyslu (BDI) varuje, že stále přísnější ekologická kritéria ohrozí pracovní místa. Průmysl hrozí i tím, že poroste cena aut. Podle průzkumů mínění, které zveřejnil ústav Forsa, je ale 65 procent Němců ochotných zaplatit více peněz za auta s nižšími emisemi škodlivin. Odmítá to jen 21 procent dotazovaných.
"Ušetří ten, kdo méně znečišťuje životní prostředí," zní Tiefenseeho záměr. Zatímco dosud se daň počítá převážně z objemu válců, nová by se měla vyměřovat podle celkových emisí škodlivin.
Ministr tak navíc chce překonat i návrhy, které dosud počítají jen s daní za vypouštění oxidu uhličitého (CO2). Emise CO2 má sice být zásadním komponentem daně, avšak "pouze izolovaná úvaha o hodnotách CO2 by byla jednorozměrná". V zásadě má také platit, že čím je auto starší, tím patrně bude i vyšší poplatek do státní pokladny.
"Automobilový průmysl musí udělat víc pro životní prostředí," žádá Tiefensee. Připojil se tak ke kancléřce Angele Merkelové, která v důsledku zpráv o zhoršování ovzduší žádá přednostní vývoj palivově úsporných vozidel. Německo tím chce vyhovět požadavkům Evropské komise a jako největší ekonomika EU podpořit cíl snížit u aut do roku 2012 emise oxidu uhličitého na 130 gramů na každý kilometr.
Naráží však na odpor výrobců aut. Svaz německého průmyslu (BDI) varuje, že stále přísnější ekologická kritéria ohrozí pracovní místa. Průmysl hrozí i tím, že poroste cena aut. Podle průzkumů mínění, které zveřejnil ústav Forsa, je ale 65 procent Němců ochotných zaplatit více peněz za auta s nižšími emisemi škodlivin. Odmítá to jen 21 procent dotazovaných.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích