Příznak spiknutí?
Politika. Přední světové automobilky se zuby nehty snaží dosáhnout, aby důležitý
soud ohledně životního prostředí probíhal za zavřenými dveřmi. Jde o spor, zda
mají jednotlivé americké státy právo stanovovat automobilkám limity emisí oxidu
uhličitého. S takovou legislativou přišla v roce 2002 Kalifornie a následovalo
dalších devět států, ale automobilky se ve všech případech domáhají soudního
výroku o neplatnosti. A první z řady těchto procesů se bude konat ve Vermontu.
Politika. Přední světové automobilky se zuby nehty snaží dosáhnout, aby důležitý soud ohledně životního prostředí probíhal za zavřenými dveřmi. Jde o spor, zda mají jednotlivé americké státy právo stanovovat automobilkám limity emisí oxidu uhličitého. S takovou legislativou přišla v roce 2002 Kalifornie a následovalo dalších devět států, ale automobilky se ve všech případech domáhají soudního výroku o neplatnosti. A první z řady těchto procesů se bude konat ve Vermontu.
Ještě víc než o výsledek jde automobilkám v tomto procesu o to, aby se na veřejnost nedostaly dokumenty o tom, jaké technologie připravují a jaké náklady s nimi spojují. Ve společné žádosti o vyloučení veřejnosti tvrdí, že projednávané dokumenty obsahují "obchodní tajemství". Se sdílením těchto tajemství mezi sebou problém nemají.
Civilní procesy sice v USA nejsou podle ústavy veřejné (na rozdíl od kriminálních), ale soudci k vylučování veřejnosti sahají krajně neradi. Dá se proto očekávat, že se přece jenom dozvíme, jak si automobilky vlastně boj s emisemi představují a jaké skvělé technologie k tomu chystají.
AUTOR: Petr Blažek
Ještě víc než o výsledek jde automobilkám v tomto procesu o to, aby se na veřejnost nedostaly dokumenty o tom, jaké technologie připravují a jaké náklady s nimi spojují. Ve společné žádosti o vyloučení veřejnosti tvrdí, že projednávané dokumenty obsahují "obchodní tajemství". Se sdílením těchto tajemství mezi sebou problém nemají.
Civilní procesy sice v USA nejsou podle ústavy veřejné (na rozdíl od kriminálních), ale soudci k vylučování veřejnosti sahají krajně neradi. Dá se proto očekávat, že se přece jenom dozvíme, jak si automobilky vlastně boj s emisemi představují a jaké skvělé technologie k tomu chystají.
AUTOR: Petr Blažek
Sdílet článek na sociálních sítích