Česko hledá superřidiče kategorie A
Je to jako seriál na pokračování. Česko hledalo několik SuperStar nebo
největšího Čecha. Teď hledá "řidiče třídy A". Tedy řidiče, kteří se buď sami,
nebo na speciálních kurzech naučí jezdit tak, že spotřebu automobilu sníží až o
pětinu. Spolu s tím pak klesnou i emise.
Je to jako seriál na pokračování. Česko hledalo několik SuperStar nebo největšího Čecha. Teď hledá "řidiče třídy A". Tedy řidiče, kteří se buď sami, nebo na speciálních kurzech naučí jezdit tak, že spotřebu automobilu sníží až o pětinu. Spolu s tím pak klesnou i emise.
"Tyto kampaně již běžně probíhají na západě. V Německu, Velké Británii, Finsku nebo třeba Španělsku. Největší ohlas ale mají v Nizozemsku," říká koordinátor české kampaně Tomáš Voříšek ze společnosti SEVEn. Právě v Nizozemsku se výsledky kampaně a vyhodnocení jejích dopadů dostaly až do parlamentu.
"Kampaň není jen o snížení spotřeby a emisí, ale řidič třídy A musí být i ohleduplný a dodržovat pravidla. Třeba nizozemské spediční firmy srovnávaly stav před a po kurzu. Meziročně jim poklesla spotřeba paliva o 4 až 7 procent a snížila se i nehodovost," říká Voříšek.
Česká kampaň potrvá do konce letošního roku. Organizátoři počítají s tím, že na kurzech, které se konají vždy u větších automobilových veletrhů, lektoři vycvičí zhruba tisícovku řidičů.
Už nyní se navíc akce účastní i řidiči na internetových stránkách www.uspornajizda.cz, kteří si tam do elektronické knihy jízd zapisují vlastní dlouhodobou spotřebu. "Aby se ukázalo, jestli jsou skutečně řidiči třídy A, na závěr kampaně budou vyzváni na soutěž pravdy," říká Voříšek.
Oproti celoevropské kampani mají čeští organizátoři připravenu jednu specialitu. Podobně jako se v obchodech s elektronikou objevují na ledničkách nebo myčkách štítky, které ukazují, jak je ten které přístroj náročný na spotřebu a zatěžuje životní prostředí, podobně budou po absolvování kurzů dostávat štítky s písmeny i řidiči.
Průměrný řidič, který dokáže jezdit se spotřebou, již udává výrobce automobilů, je řidičem třídy D. Ti horší se mohou stát až řidiči skupiny G.
"Kampaň se netýká jen řidičů osobních aut. Mnohem větší efekt přináší u řidičů autobusů a nákladních aut," říká Voříšek.
"Tyto kampaně již běžně probíhají na západě. V Německu, Velké Británii, Finsku nebo třeba Španělsku. Největší ohlas ale mají v Nizozemsku," říká koordinátor české kampaně Tomáš Voříšek ze společnosti SEVEn. Právě v Nizozemsku se výsledky kampaně a vyhodnocení jejích dopadů dostaly až do parlamentu.
"Kampaň není jen o snížení spotřeby a emisí, ale řidič třídy A musí být i ohleduplný a dodržovat pravidla. Třeba nizozemské spediční firmy srovnávaly stav před a po kurzu. Meziročně jim poklesla spotřeba paliva o 4 až 7 procent a snížila se i nehodovost," říká Voříšek.
Česká kampaň potrvá do konce letošního roku. Organizátoři počítají s tím, že na kurzech, které se konají vždy u větších automobilových veletrhů, lektoři vycvičí zhruba tisícovku řidičů.
Už nyní se navíc akce účastní i řidiči na internetových stránkách www.uspornajizda.cz, kteří si tam do elektronické knihy jízd zapisují vlastní dlouhodobou spotřebu. "Aby se ukázalo, jestli jsou skutečně řidiči třídy A, na závěr kampaně budou vyzváni na soutěž pravdy," říká Voříšek.
Oproti celoevropské kampani mají čeští organizátoři připravenu jednu specialitu. Podobně jako se v obchodech s elektronikou objevují na ledničkách nebo myčkách štítky, které ukazují, jak je ten které přístroj náročný na spotřebu a zatěžuje životní prostředí, podobně budou po absolvování kurzů dostávat štítky s písmeny i řidiči.
Průměrný řidič, který dokáže jezdit se spotřebou, již udává výrobce automobilů, je řidičem třídy D. Ti horší se mohou stát až řidiči skupiny G.
"Kampaň se netýká jen řidičů osobních aut. Mnohem větší efekt přináší u řidičů autobusů a nákladních aut," říká Voříšek.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích