Europoslanci zmírnili limity pro emise u aut
Evropský parlament včera nakonec zmírnil svůj původní návrh na omezení emisí u
automobilů.
Evropský parlament včera nakonec zmírnil svůj původní návrh na omezení emisí u automobilů.
Původně europoslanci navrhovali omezení emisí oxidu uhličitého u nových aut na 120 gramů na kilometr do roku 2012, což kritizovaly jak automobilky, tak členské státy unie jako nerealistické. Konečný návrh počítá se snížením na 125 gramů CO2 na kilometr do roku 2015, tedy o tři roky později.
Včerejší hlasování sice není pro automobilky zavazující, ale počítá se s tím, že výrazně ovlivní podobu normy, kterou v prosinci předloží Evropská komise. Ta již závazná bude, byť až poté, co ji schválí členské státy Evropské unie.
Hlasování ve Štrasburku je velkým neúspěchem pro zelené a socialisty, jejichž návrhy většinou neuspěly. Neuspěl ani "nejproslulejší" z návrhů žádající omezení maximální rychlosti automobilů na 162 kilometrů za hodinu.
Uspěl naopak jiný návrh, který si také získal poměrně velkou mediální pozornost. Reklamy na auta by měly nést podobné varování jako reklamy na cigarety. Místo toho, že kouření poškozuje zdraví, by tam mohlo být upozornění, že vůz znečišťuje životní prostředí tolika a tolika gramy oxidu uhličitého.
Původně europoslanci navrhovali omezení emisí oxidu uhličitého u nových aut na 120 gramů na kilometr do roku 2012, což kritizovaly jak automobilky, tak členské státy unie jako nerealistické. Konečný návrh počítá se snížením na 125 gramů CO2 na kilometr do roku 2015, tedy o tři roky později.
Včerejší hlasování sice není pro automobilky zavazující, ale počítá se s tím, že výrazně ovlivní podobu normy, kterou v prosinci předloží Evropská komise. Ta již závazná bude, byť až poté, co ji schválí členské státy Evropské unie.
Hlasování ve Štrasburku je velkým neúspěchem pro zelené a socialisty, jejichž návrhy většinou neuspěly. Neuspěl ani "nejproslulejší" z návrhů žádající omezení maximální rychlosti automobilů na 162 kilometrů za hodinu.
Uspěl naopak jiný návrh, který si také získal poměrně velkou mediální pozornost. Reklamy na auta by měly nést podobné varování jako reklamy na cigarety. Místo toho, že kouření poškozuje zdraví, by tam mohlo být upozornění, že vůz znečišťuje životní prostředí tolika a tolika gramy oxidu uhličitého.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích