V Miláně se stará auta prodraží
"Jsem spokojena, s jistými počátečními potížemi je nutné při podobné revoluci
počítat," prohlásila v sobotu primátorka Milána Letizia Morattiová. Skutečná
zatěžkávací zkouška ale přichází dnes. Končí zimní prázdniny, otvírají se opět
školy a drtivá většina těch, kteří odjeli na dovolenou do hor či za teplem, se
vrací do práce.
"Jsem spokojena, s jistými počátečními potížemi je nutné při podobné revoluci počítat," prohlásila v sobotu primátorka Milána Letizia Morattiová. Skutečná zatěžkávací zkouška ale přichází dnes. Končí zimní prázdniny, otvírají se opět školy a drtivá většina těch, kteří odjeli na dovolenou do hor či za teplem, se vrací do práce.
Milán totiž jako první město v Itálii sáhl ve snaze zlepšit kvalitu životního prostředí k drastickému opatření. Od 2. ledna platí nařízení obecního úřadu, podle něhož vozidla neodpovídající normám Euro 3 a 4 u benzinových a Euro 4 u dieselových vozidel musejí při vjezdu do centra mezi 7.30 a 19.30 zaplatit mýtné mezi dvěma a deseti eury na den.
Primátorka Morattiová si od opatření slibuje snížení emisí škodlivého prachu o třetinu a úbytek automobilového provozu v centru města o desetinu. Bilance za první tři dny byla pozitivní. Do centra vjelo přes 65 tisíc vozů, za vstup platil každý pátý - ostatní vyhovovaly normám.
Vstup do centra elektronicky kontroluje 43 bran. Mýtné lze koupit na všech místech, kde se prodávají jízdenky na městskou dopravu, abonentky internetem přímo na doméně milánského obecního úřadu. Výsledky mají být vyhodnoceny koncem roku.
Miláňané jsou bezpochyby mnohem disciplinovanější než jejich krajané ze střední či hlavně jižní Itálie. Přesto se během prvního dne někteří pokusili elektronické vstupní brány oklamat: vjížděli do kontrolovaného pásma zpátečkou. "To jim ale nepomůže, protože videokamery zaznamenají jejich poznávací značku v každém případě," prohlásil velitel městských strážníků Benzi.
Obecní úřad očekává, že tímto způsobem letos získá 24 milionů eur, jež budou použity ke stavbě nových linek metra. Částku mohou zvýšit i pokuty, jejichž minimální výše činí 70 eur. V Miláně v současné době fungují tři linky metra a pracuje se na dalších dvou. Opatření je součástí čtyřmiliardového plánu dohodnutého s římskou vládou, který má přispět k rozvoji ekologicky únosné dopravy.
Obyvatelstvo reagovalo zatím vlažně - největší odpor vyjádřili obyvatelé satelitních měst, jimž se každodenní cesty za prací do Milána prodražily a zkomplikovaly.
Milán totiž jako první město v Itálii sáhl ve snaze zlepšit kvalitu životního prostředí k drastickému opatření. Od 2. ledna platí nařízení obecního úřadu, podle něhož vozidla neodpovídající normám Euro 3 a 4 u benzinových a Euro 4 u dieselových vozidel musejí při vjezdu do centra mezi 7.30 a 19.30 zaplatit mýtné mezi dvěma a deseti eury na den.
Primátorka Morattiová si od opatření slibuje snížení emisí škodlivého prachu o třetinu a úbytek automobilového provozu v centru města o desetinu. Bilance za první tři dny byla pozitivní. Do centra vjelo přes 65 tisíc vozů, za vstup platil každý pátý - ostatní vyhovovaly normám.
Vstup do centra elektronicky kontroluje 43 bran. Mýtné lze koupit na všech místech, kde se prodávají jízdenky na městskou dopravu, abonentky internetem přímo na doméně milánského obecního úřadu. Výsledky mají být vyhodnoceny koncem roku.
Miláňané jsou bezpochyby mnohem disciplinovanější než jejich krajané ze střední či hlavně jižní Itálie. Přesto se během prvního dne někteří pokusili elektronické vstupní brány oklamat: vjížděli do kontrolovaného pásma zpátečkou. "To jim ale nepomůže, protože videokamery zaznamenají jejich poznávací značku v každém případě," prohlásil velitel městských strážníků Benzi.
Obecní úřad očekává, že tímto způsobem letos získá 24 milionů eur, jež budou použity ke stavbě nových linek metra. Částku mohou zvýšit i pokuty, jejichž minimální výše činí 70 eur. V Miláně v současné době fungují tři linky metra a pracuje se na dalších dvou. Opatření je součástí čtyřmiliardového plánu dohodnutého s římskou vládou, který má přispět k rozvoji ekologicky únosné dopravy.
Obyvatelstvo reagovalo zatím vlažně - největší odpor vyjádřili obyvatelé satelitních měst, jimž se každodenní cesty za prací do Milána prodražily a zkomplikovaly.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích