New York šetří, snižuje počty služebních aut
Problémy americké ekonomiky donutily město New York ke snížení počtu automobilů,
které používají městské úřady. Starosta Michael Bloomberg nařídil odprodej téměř
700 aut, což je desetina městského parku osobních vozů. New York by tak měl za
dva roky ušetřit 20 milionů dolarů. Na policejní, hasičská ani jiná zásahová
vozidla se toto opatření nevztahuje.
Problémy americké ekonomiky donutily město New York ke snížení počtu automobilů, které používají městské úřady. Starosta Michael Bloomberg nařídil odprodej téměř 700 aut, což je desetina městského parku osobních vozů. New York by tak měl za dva roky ušetřit 20 milionů dolarů. Na policejní, hasičská ani jiná zásahová vozidla se toto opatření nevztahuje.
Nařízení se dotkne převážně vedoucích pracovníků, kteří vozy Toyota Prius a Ford Escape používají ke služebním cestám. Místo toho mají nyní jezdit metrem a autobusy. Radnice si od tohoto kroku slibuje také otupení kritiky za to, že se chová pokrytecky, když vybízí Newyorčany k používání hromadné dopravy, zatímco ulice křižují její úředníci v městských autech.
Kromě snížení počtu aut o deset procent musejí úřady omezit náklady spojené s autoprovozem o dalších pět procent.
Opatření, které má být naplněno do konce března, odpovídá Bloombergově snaze zbavit město "nikoli nezbytného" dopravního provozu, a snížit tak i znečišťování ovzduší. Starosta věří, že tento přístup pomůže naplnit městský cíl, jímž je snížení zplodin uhlíku do roku 2017 o 30 procent.
Už loni začala radnice odebírat úředníkům povolení k volnému parkování při služebních cestách po městě, což je mělo odrazovat od nadbytečných jízd. Tento krok následoval poté, kdy zákonodárci státu New York zamítli starostův návrh na zavedení mýtného při jízdách do středu města. Tento záměr byl motivován snahou omezit dopravní zácpy v osmimilionovém městě a snížit výskyt škodlivých emisí.
Úspora 20 milionů dolarů je jen část z deficitu 1,3 miliardy dolarů, který čeká městský rozpočet v příštím fiskálním roce. Schodek je přičítán na vrub nižšímu výběru daní poté, kdy finanční instituce na Wall Streetu po loňských otřesech peněžního sektoru propustily tisíce zaměstnanců.
Nařízení se dotkne převážně vedoucích pracovníků, kteří vozy Toyota Prius a Ford Escape používají ke služebním cestám. Místo toho mají nyní jezdit metrem a autobusy. Radnice si od tohoto kroku slibuje také otupení kritiky za to, že se chová pokrytecky, když vybízí Newyorčany k používání hromadné dopravy, zatímco ulice křižují její úředníci v městských autech.
Kromě snížení počtu aut o deset procent musejí úřady omezit náklady spojené s autoprovozem o dalších pět procent.
Opatření, které má být naplněno do konce března, odpovídá Bloombergově snaze zbavit město "nikoli nezbytného" dopravního provozu, a snížit tak i znečišťování ovzduší. Starosta věří, že tento přístup pomůže naplnit městský cíl, jímž je snížení zplodin uhlíku do roku 2017 o 30 procent.
Už loni začala radnice odebírat úředníkům povolení k volnému parkování při služebních cestách po městě, což je mělo odrazovat od nadbytečných jízd. Tento krok následoval poté, kdy zákonodárci státu New York zamítli starostův návrh na zavedení mýtného při jízdách do středu města. Tento záměr byl motivován snahou omezit dopravní zácpy v osmimilionovém městě a snížit výskyt škodlivých emisí.
Úspora 20 milionů dolarů je jen část z deficitu 1,3 miliardy dolarů, který čeká městský rozpočet v příštím fiskálním roce. Schodek je přičítán na vrub nižšímu výběru daní poté, kdy finanční instituce na Wall Streetu po loňských otřesech peněžního sektoru propustily tisíce zaměstnanců.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích