Pátek, 29. března 2024

Plyšáci podpoří zemědělství

Plyšáci podpoří zemědělství
V EU nám bude lépe. Tento výmluvný slogan hodlá použít ve své vlastní kampani jako hlavní logo Ministerstvo zemědělství (MZe). Pracuje se i na několika variantách grafické podoby tohoto sloganu - na tričkách pro mládež by se mohly objevit kreslené postavičky zvířat typické z českých pohádek (třeba krteček), ale znázorněných v duchu malůvek komiksů, jako třeba Simpsonovi. Pro jinou cílovou skupinu se zvažuje využití postaviček Josefa Lady. Kromě hlavního loga by se měly objevit během kampaně ještě další dvě: logo Domácí potraviny, které by mělo v budoucnu reprezentovat prověřené potraviny z domácích zdrojů, a Bezpečné potraviny - logo kontrolovaných potravin, kam se při výrobě dostaly zahraniční látky, ale s jasným a kontrolovaným původem. Tyto symboly se vedle klasických propagačních materiálů ocitnou i na plyšových zvířatech pro děti. Hlavních témat si MZe stanovilo osm: Co znamená EU pro bezpečnost potravin a ochranu spotřebitele; Co přinese EU pro rozvoj venkova v době plného využívání strukturálních fondů; Co dostanou díky EU lidé v zemědělství, lesním a vodním hospodářství; Jak díky EU vzroste význam ekologického zemědělství; Jak se změní péče o zvířata; Jaká bude v EU multifunkční role zemědělství a lesnictví a změna postavení zemědělců na venkově; Příklady srovnatelných členských zemí - ukázka stavu před a po vstupu. Zdrojem poznatků má být pro občany také desetidílný cyklus dvacetiminutových pořadů o předvstupní zemědělské politice ČR a čtyři třicetiminutové reportáže o jednotlivých komoditách, jako třeba víno, mléko, sýry, pivo, které poběží v České televizi. Odstranit předsudky a ukázat fakta hodlá ve své kampani Ministerstvo financí. Stanovilo si pro to několik pozitivních námětů, na které bude poukazovat: Vliv na hospodářství ČR - vstupem do EU sice odpadne část ochrany českého hospodářství před unijními výrobky, ale zároveň se uvolní stále dost uzavřený velký trh EU. Pomocí evropských nástrojů bude český trh také chráněn před likvidačním tlakem třetích zemí s nízkou mzdou. Vliv na pracovní trh: Pohyb pracovníků se po krátké době uvolní, a tím se omezí tlak na český pracovní trh, protože díky odcházejícím pracovníkům klesne nezaměstnanost. Vliv na kvalitu státního aparátu: Rychleji se přebere know-how, vzroste tlak na dodržování evropských standardů, jako třeba boj s kriminalitou, pašováním, daňovými podvody. O výhodách i nevýhodách vstupu ČR do EU bude informovat ministr životního prostředí Libor Ambrozek na tiskové konferenci 31. ledna, čímž spustí komunikační kampaň svého resortu. Tyto akce poběží každých čtrnáct dní a budou zaměřeny na jednotlivé oblasti životního prostředí. Například ekologické podnikání, odpady, obaly, environmentální rizika, předvstupní fondy. Kromě toho navštíví v období do referenda každý český region a bude diskutovat s občany. Mezi lidi by se měly dostat i různé letáky, publikace, pořádat se budou konference zaměřené na cílové skupiny, v rozhlasovém a televizním vysílání budou pořady o ekologii určené ženám. ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů