V rámci projektu financovaného z evropského sociálního fondu proběhne v
následujících dvou letech v Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina pilotní projekt
s názvem „Biopotraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food] do škol“, jehož
cílem je zmapovat situaci a napomoci zavedení biopotravin do školních jídelen.
Hlavním záměrem projektu je poskytnout informace o původu a způsobu výroby
potravin, o výhodách biopotravin oproti konvečním potravinám včetně zdůraznění
širších dopadů konvenčního a ekologického zemědělství. Smyslem projektu je
podpora systémového myšlení, globální výchovy a ekogramotnosti tak, aby se
pozitivně promítly při používání biopotravin ve školním stravování.
Prostřednictvím školního stravování lze v širokém záběru působit na děti a
mládež tak, aby se pojem biopotravina [https://www.kamsnim.cz/categories/food]
stal přirozenou součástí jejich života a svůj postoj mohli přenášet na další
generace.
V rámci pilotního projektu bude proveden průzkum trhu u jídelen jako základ pro
navazující marketingové koncepty a budou sestaveny informační brožury pro
vedoucí kuchyní a nákupčí, jež jim v praktické fromě zprostředkují potřebné
know-how (co je bio, přednosti, jak se dostat k biopotravinám, nabídka trhu,
kontakty na dodavatelele, apod). Dále budou vyrobeny zvláštní vkládací listy
„Jak vařit z biopotravin“ s recepty a tipy pro školní jídelny.
V rámci projektu financovaného z evropského sociálního fondu proběhne v následujících dvou letech v Jihomoravském kraji a Kraji Vysočina pilotní projekt s názvem „Biopotraviny do škol“, jehož cílem je zmapovat situaci a napomoci zavedení biopotravin do školních jídelen. Hlavním záměrem projektu je poskytnout informace o původu a způsobu výroby potravin, o výhodách biopotravin oproti konvečním potravinám včetně zdůraznění širších dopadů konvenčního a ekologického zemědělství. Smyslem projektu je podpora systémového myšlení, globální výchovy a ekogramotnosti tak, aby se pozitivně promítly při používání biopotravin ve školním stravování. Prostřednictvím školního stravování lze v širokém záběru působit na děti a mládež tak, aby se pojem biopotravina stal přirozenou součástí jejich života a svůj postoj mohli přenášet na další generace. V rámci pilotního projektu bude proveden průzkum trhu u jídelen jako základ pro navazující marketingové koncepty a budou sestaveny informační brožury pro vedoucí kuchyní a nákupčí, jež jim v praktické fromě zprostředkují potřebné know-how (co je bio, přednosti, jak se dostat k biopotravinám, nabídka trhu, kontakty na dodavatelele, apod). Dále budou vyrobeny zvláštní vkládací listy „Jak vařit z biopotravin“ s recepty a tipy pro školní jídelny.