Čtvrtek, 28. března 2024

Úspěšná kampaň Bio do škol

Úspěšná kampaň Bio do škol

„Biopotraviny do škol“ je od letošního roku novým tématem programu Škola pro udržitelný život Nadace Partnerství. Díky kampani společnosti dm drogerie markt s.r.o. získala Nadace Partnerství na tento projekt přes 357 tisíc korun. Program Škola pro udržitelný život slouží vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje a zapojení veřejnosti do péče o životní prostředí. Hlavní úlohu přitom hrají právě školy a jejich žáci.

Kampaň Bio do škol společnosti dm drogerie markt s.r.o. byla nad očekávání úspěšná. V období od 28.ledna do 24.února 2009 se v dm prodávaly výrobky označené závěsem „Koruna pro podporu zdraví dětí a české přírody.“ Z každého označeného výrobku odvedla dm 1 korunu na projekt Nadace Partnerství nazvaný Biopotraviny do škol. Celkem se takto podařilo nashromáždit celých 357 195 korun.

Z obdržených peněz budou moci školy čerpat prostředky na projekty zaměřené na vzdělávání dětí o zdravém stravování a udržitelném zemědělství. Grant od Nadace Partnerství budou moci použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu s možností nákupu pro veřejnost, otevření „biopotravionového“ informačního centra pro veřejnost, zavedení biopotravin do školní jídelny, vzdělávací semináře, exkurze na ekologickou farmu, pořádání  „bio dne“ pro veřejnost nebo na spolupráci s místními biozemědělci.

 „Zájem připravit projekt zaměřený na biopotraviny projevilo na dvě desítky škol, které se již zúčastnily seminářů a workshopů zaměřených na projektový management letos v únoru,“ uvedl Michal Veselý z Nadace Partnerství. Kampaň Bio do škol systematicky rozvíjí agentura Green marketing, se kterou Nadace Partnerství spolupracuje. Další informace o této problematice se dozvíte na www.biodoskol.cz.

Nadace Partnerství dlouhodobě podporuje rozvoje koncepce sociálního marketingu, který spolčnost dm drogerie markt s.r.o. pro podporu dobré věci využila. Sociální marketing funguje na principu win – win. Firma i nezisková organizace si formou společné marketingové kampaně rozšiřují okruh sympatizantů (zákazníků, klientů, dárců). Navíc tak aktivně zapojují zákazníky do procesu spotřebitelského rozhodování. Sociální marketing předpokládá zřetelnou komunikaci využití výnosu kampaně, stejně jako vhodný a pečlivý výběr partnera z neziskového sektoru, který je pro kredit celého projektu klíčový.

Kontakt: Michal Veselý, e-mail: michal.vesely@nap.cz, tel: 515 903 136

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů