Albert Bio
Během posledních měsíců jsme v našich prodejnách Albert a Hypernova zaznamenali výrazně větší zájem zákazníků o výrobky našich vlastních značek Albert Quality, Albert Bio či Albert Excellent. Stále více zákazníků také dbá na své zdraví, a proto stále více preferují biopotraviny.
V současné době nabízíme více než 160 položek biopotravin. Z toho ve vlastní řadě Albert Bio mají zákazníci na výběr ze 70 druhů zboží. V letošním roce plánujeme rozšířit vlastní řadu Albert Bio o další tři desítky produktů - například o další druhy jogurtů, sušenek, rýže, těstovin a čajů. S vývojem privátní biořady budeme pokračovat i v dalších letech.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NA DODAVATELE
Spolupráce s dodavateli privátní značky Albert Bio vychází z národní legislativy (zákon 242 z roku 2000 o ekologickém zemědělství) a z legislativy Evropské unie. V současnosti spolupracujeme s 39 biododavateli.
Než se výrobek dostane do prodejny k zákazníkovi, trvá to zhruba půl roku. Výběrové řízení je zpravidla dvoukolové, po něm nastávají fáze testování výrobku, tvorby etikety a designu, tisku etiket, zavádění položek v distribučních centrech a podobně. Například více než 2 týdny zabere legislativní schválení etikety. Důležitou roli proto při vývoji nového produktu hraje i právní oddělení.
HODNOCENÍ VÝROBKŮ
Výrobky senzoricky hodnotíme interně i externě v akreditovaných laboratořích, kde také necháváme ověřit mikrobiologické a chemické vlastnosti produktů. Požadujeme u dodavatelů našich privátních značek GFSI certifikaci (BRC, IFS, DUTCH HACCP). U dodavatelů také provádíme audity zaměřené na funkčnost systému managementu kvality.
Samozřejmostí je certifikace u obou našich distribučních center v Klecanech a v Olomouci.
Hlavními kritérii při výběru produktů do vlastní řady pak jsou: kvalita, reference a zkušenosti, kvalita a historie dodávek, cena, kapacita výroby, další specifické požadavky.
Výběrová komise se zpravidla skládá z manažera příslušné kategorie produktů, manažera kvality, manažera privátních značek aj.
KOMUNIKACE
Výrobky řady Albert Bio podporujeme v zákaznickém časopise Albert magazín, v klasických letácích i speciálních katalozích a na internetu. V in-store komunikaci využíváme stoppery v zelené barvě, která je na obalech Albert Bio.
Zákazníkům prodejen Albert a Hypernova nabízíme v řadě Albert Bio i některé speciální a méně známé produkty, např. celozrnný kuskus, kukuřičnou polentu, zelenou čočku, jáhly, mungo či barevné fazole adzuki.
AUTOR: Petr Chadraba
je CR & communications manager prodejní sítě Albert/Hypernova
ZDROJ: REGAL