Čtvrtek, 18. dubna 2024

Průzkum: Automaty na mléko

Automaty na čerstvé mléko občany ČR zaujaly. Každý druhý má zájem tímto způsobem mléko nakupovat.

Průzkum: Automaty na mléko

Informovanost


Tři čtvrtiny občanů ČR považují způsob prodeje čerstvého mléka prostřednictvím automatů za dobrý nápad (71%). Stejně vysoký podíl (71%) tvoří ti, kteří vědí nebo slyšeli o tom, že existují místa, kde již lze mléko tímto způsobem nakupovat.

Informace o automatech se k občanům dostávají nejen prostřednictvím televizních pořadů nebo článků v novinách, časopisech a regionálním tisku (69%), ale poměrně často také neformálně - diskusemi se členy rodiny a známými, a to jak osobně, tak po internetu (19%).


Spotřebitelský zájem


grafPokud by byl automat na mléko umístěn v obci, místě bydliště nebo tam, kam chodí občané nakupovat, každý druhý říká, že by ho využíval (53%, z toho 23% určitě ano) - viz graf. Spotřebitelský zájem projevují častěji ženy (dvě třetiny), lidé středního věku (více než polovina) a rodiče dětí předškolního a školního věku (více než každý druhý). Deklarovaná nákupní ochota je také zřetelně podmíněna zájmem o nákup kvalitních potravin: mlékomaty vítají především občané kupující potraviny v biokvalitě, postrádající na pultech obchodů tuzemské potraviny a projevující zájem nakupovat produkty přímo ze zdroje - od zemědělců.


Co lze konstatovat...


Dotazovaní se vyjadřovali konkrétně a odpovědí bylo velké množství. Z přínosů mlékomatů je nejvíce oceňována možnost získat čerstvý, kvalitní a chutný ("neošizený") produkt, jehož cesta od výrobce ke spotřebiteli není zbytečně prodlužována. Občané kladně kvitují podporu českých zemědělců, uvědomují si, že jde o podporu regionálních podnikatelů. Případná rizika spatřují především v dodržování hygieny a zajištění nezávislé kontroly jakosti a nezávadnosti mléka. Aby byli zemědělci v prodeji mléka dlouhodobě úspěšní, je třeba, aby napřeli své úsilí především k oblasti marketingu. Občany je nutno systematicky, intenzivně, srozumitelně a zcela konkrétně informovat o původu a kvalitě produktu, podmínkách zacházení s čerstvým mlékem a o cestě mléka od zdroje až na stůl.

Zdroj:
DEMA a. s.

průzkum trhu a veřejného mínění od roku 1993

Michalská 12, 110 00 Praha 1
telefon 224 225 659, 224 229 464

mobilní telefon 608 479 274
fax 224 230 129

e-mail info@dema-praha.cz
www www.dema-praha.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů