zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Konfernce Ekologická stopa byznysu, aneb jak úspěšné firmy zohledňují přírodu ve svých strategiích

10.07.2014
Příroda
Firemní ekologie
Konfernce Ekologická stopa byznysu, aneb jak úspěšné firmy zohledňují přírodu ve svých strategiích

Již čtvrtý ročník úspěšné řady konferencí Ekologická stopa byznysu se uskuteční na 25. září 2014 od 9 do 13 hodin...

Tématem konference v letošním roce je vztah byznysu a biodiversity. Biodiversita je obecně definována jako rozmanitost života na Zemi a je klíčová pro fungování lidské společnosti.

Celosvětovým trendem je stále se zrychlující ztráta biodiversity, na kterou reagují strategie leaderů v oblasti udržitelného podnikání. Ti začínají k ochraně biodiversity a přírodního bohatství přistupovat jako k investici do budoucnosti svého byznysu. Jejich motivací je, kromě samotného pozitivního působení, mnohdy udržení tzv."license to operate" a stabilních vztahů se stakeholdery, zajištění dostupnosti přírodních zdrojů v budoucnosti a jejich efektivní využívání či příležitost pro nové produkty a trhy.

Dalším důvodem je zanesení těchto výstupů do nástrojů využívaných k nefinančnímu reportování, např. Zprávy odpovědném podnikání v rámci metodiky Global Reporting Initiative. Ta se díky požadavkům investorů na světových burzách stává podmínkou pro lepší přístup k investicím.

Povinnost tohoto typu reportů byla navíc pro některé typy firem uzákoněna v EU.

Ačkoliv odpovědnost za ochranu přírody a podpory druhové diverzity je obecně kladena především na stát, veřejnou správu, případně na neziskové organizace působící v oblasti životního prostředí, podle zahraniční praxe musí mít v ochraně biodiverzity své pevné místo i firemní sektor. Firmy svou činností přímo ovlivňují kvalitu životního prostředí i diverzitu druhů, ale biodiverzita a ekosystémy jsou zásadními pro udržení jejich podnikání.


Témata:

  • Co je biodiversita a ekosystémové služby? Proč jsou klíčové pro byznys?
  • Jak je biodiversita ohrožena a jak na tyto změny reagují business a sustainability strategie firem?
  • Situace v České republice. Biodiversita v business centrech a industriálních zónách.
  • "Takeaction!" aneb jak na to? Příklady z praxe.

Komu je konference určena:

Na konferenci jsou zváni zaměstnanci firem odpovědní zaspolečenskou odpovědnost a udržitelné podnikání, facility manažeři, manažeřiživotního prostředí, kvality a dále odborníci z oboru, studenti.

Očekávaný počet účastníků konference je 60.


Konference ekologická stopa byznysu v minulých letech:

2011: Ekologická stopa byznysu - Udržitelný marketing, partnerem konference byl Hotel Adria.

2012: Ekologická stopa byznysu - Environmentální strategie, konference se konala pod hlavičkou TES Standardy životního prostředí v prostorách PwC. Fotografie ke zhlédnutí zde.

2013: Ekologická stopa byznysu - Udržitelný produkt, generální partnerem konference byl Henkel, mediálním partnerem se stal EnviWeb a CSR Fórum. Akci podpořilo Velvyslanectví Nizozemského království v ČR.Keynotespeakerem byla holandská odbornice na business koncept Cradle 2 Cradle. Fotografie ke zhlédnutí zde.

Kapacita konference: 40 osob

Místo konání: Praha

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
19
1. 2021
19.1.2021 - Seminář, školení
Liberec, hotel Centrum Babylon
INISOFT s.r.o.
20
1. 2021
20.1.2021 - Seminář, školení
Praha, hotel Globus
INISOFT s.r.o.
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Olomouc, Clarion Congress
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Hotel Globus
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí