zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Takto bude vypadat Toyota na palivové články

30.07.2014
Ekologická auta
Takto bude vypadat Toyota na palivové články

Na prezentaci pro média v Tokiu odhalila včera Toyota vnější design a japonské ceny svého nového sedanu na vodíkové palivové články, jenž se na loňském autosalonu v Tokiu poprvé ukázal v podobě konceptu.

fcv

Vůz bude do dubna 2015 uveden na japonský trh a současně se připravuje následné uvedení na trhy v USA a v Evropě v létě 2015. V Japonsku se sedan poháněný palivovými články začne prodávat u dealerů vozů Toyota a Toyopet přibližně za 7 milionů jenů, tedy cca 1,4 milionu korun. O cenách pro Evropu a USA doposud nebylo rozhodnuto. Později budou dále zveřejněny podrobnější informace, jako např. specifikace, přesné ceny a prodejní cíle. Zpočátku budou prodeje omezeny pouze na oblasti, kde se již rozvíjí potřebná infrastruktura k tankování vodíkového paliva.

Toyota se věnuje vlastnímu vývoji vozů na palivové články po dobu více než 20 let. Soustava palivových článků od Toyoty obsahuje vlastní sadu článků označovanou FC Stack, která generuje elektřinu pomocí chemické reakce vodíku a kyslíku s využitím vysokotlakých zásobníků na vodík. Své vozy "Toyota FCHV" typu SUV začala Toyota pronajímat vybraným uživatelům v Japonsku a USA již v roce 2002. Od té doby prodělala používaná sada palivových článků zásadní vylepšení. Dnes představovaný sedan na palivové články se může krom jiného pochlubit výkonem a dojezdem srovnatelným s benzínovými vozy, přičemž tankování paliva trvá pouhé tři minuty. Během jízdy pak automobil produkuje pouze vodní páru vznikající reakcí vodíku s kyslíkem.

Výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe Karl Schlicht uvedl: "Z nástupu technologie palivových článků máme ohromnou radost. Čeká nás samozřejmě ještě řada otázek k vyřešení, jako je např. dostupnost infrastruktury pro tankování nebo širší propagace mezi zákazníky. Díky zkušenostem s hybridními pohony však máme dostatek poznatků k tomu, abychom uvedli tuto novou technologii na trh. V Evropě budeme postupovat krok za krokem a vůz uvedeme postupně na vybraných trzích. Jsme nicméně přesvědčeni o tom, že popularita vodíku coby paliva pro automobily bude v dalších letech růst."

Společnosti spadající do Toyota Group se nyní věnují i dalším iniciativám v oblasti využití vodíku, jako je např. vývoj a testování palivových článků pro použití v domácnostech nebo vývoj vysokozdvižných vozíků či autobusů poháněných palivovými články.

www.ifleet.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
19
1. 2021
19.1.2021 - Seminář, školení
Liberec, hotel Centrum Babylon
INISOFT s.r.o.
20
1. 2021
20.1.2021 - Seminář, školení
Praha, hotel Globus
INISOFT s.r.o.
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Olomouc, Clarion Congress
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Hotel Globus
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí