Úterý, 23. dubna 2024

Česko maďarské trolejbusy pro maďarská města

Česko maďarské trolejbusy pro maďarská města

Ikarus - Škoda Tr 187.2 je kloubový trolejbus, na kterém se podílejí společnosti Škoda Electric a maďarský Ikarus. Jedná se o první větší spolupráci těchto dvou firem. Výroba karoserie probíhá ve společnosti Magyar Trolibusz Kft. sídlící v průmyslové zóně Ikarus v maďarském městě Székesfehérvár. Z Maďarska následně karoserie putuje do Škody Electric, kde do ní Škoda Electric namontuje elektrovýzbroj. Po odzkoušení v plzeňských ulicích jsou trolejbusy expedovány zpět do Maďarska, konkrétně do Szegedu. Finálním dodavatelem je společnost Ikarus.

Čtyřdveřové trolejbusy pojmou 124 cestujících, z toho 37 sedících a zbytek, neboli 87 stojících. Dveře se otevírají dovnitř. Plně nízkopodlažní vozy mají v druhých dveřích vyklápěcí plošinu pro vozíčkáře. Trolejbusy mají velká šoupací okna, především jsou ale plně klimatizované pomocí tří klimatizačních jednotek Konvekta (2x salon pro cestující, 1x stanoviště řidiče). Topení trolejbusu je řešeno jako horkovzdušné (v České republice zpravidla používáno horkovodní, naopak v Szegedu jen horkovzdušné). Trolejbusy jsou vybaveny novým informačním systémem od srbské firmy Novatronic. V trolejbusech nalezneme kamerový systém. Kromě interiéru sleduje jedna z kamer i sběrače. Poloautomatické sběrače proudu jsou kombinací Esko/Lekov (typ TSS 10.5). Maximální rychlost trolejbusu činí 65 km/h. Šířka činí 2,55 metru, délka je 18,75 metrů. Hmotnost vozu činí cca 18 tun. Hmotnost zvyšují trakční baterie, které jsou schovány ve dvou boxech. Dojezd trolejbusu na baterie je až 7 kilometrů. Využití trakčních baterií v trolejbusech není zcela obvyklé, v Szegedu sice již jezdí hybridní trolejbus (přestavba z autobusu Škoda 21 ab), který používá trakční baterii, ta má však dojezd jen max 2 km a používá se jen při mimořádnostech, Škoda Electric ale často baterie do trolejbusů nemontuje. Krátce před montáží do prvního vozu pro Szeged jsou ale baterie použity také u trolejbusu Solaris Trollino 12 pro švédskou Landskronu. Více čtěte na: http://www.plzensketrolejbusy.cz/zkousenetrolejbusy/ikarus-187tr.php ZDROJ: www.plzensketrolejbusy.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů