zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Česko maďarské trolejbusy pro maďarská města

04.08.2014
Ekologická auta
Česko maďarské trolejbusy pro maďarská města

Ikarus - Škoda Tr 187.2 je kloubový trolejbus, na kterém se podílejí společnosti Škoda Electric a maďarský Ikarus. Jedná se o první větší spolupráci těchto dvou firem. Výroba karoserie probíhá ve společnosti Magyar Trolibusz Kft. sídlící v průmyslové zóně Ikarus v maďarském městě Székesfehérvár. Z Maďarska následně karoserie putuje do Škody Electric, kde do ní Škoda Electric namontuje elektrovýzbroj. Po odzkoušení v plzeňských ulicích jsou trolejbusy expedovány zpět do Maďarska, konkrétně do Szegedu. Finálním dodavatelem je společnost Ikarus.

Čtyřdveřové trolejbusy pojmou 124 cestujících, z toho 37 sedících a zbytek, neboli 87 stojících. Dveře se otevírají dovnitř. Plně nízkopodlažní vozy mají v druhých dveřích vyklápěcí plošinu pro vozíčkáře. Trolejbusy mají velká šoupací okna, především jsou ale plně klimatizované pomocí tří klimatizačních jednotek Konvekta (2x salon pro cestující, 1x stanoviště řidiče). Topení trolejbusu je řešeno jako horkovzdušné (v České republice zpravidla používáno horkovodní, naopak v Szegedu jen horkovzdušné). Trolejbusy jsou vybaveny novým informačním systémem od srbské firmy Novatronic. V trolejbusech nalezneme kamerový systém. Kromě interiéru sleduje jedna z kamer i sběrače. Poloautomatické sběrače proudu jsou kombinací Esko/Lekov (typ TSS 10.5). Maximální rychlost trolejbusu činí 65 km/h. Šířka činí 2,55 metru, délka je 18,75 metrů. Hmotnost vozu činí cca 18 tun. Hmotnost zvyšují trakční baterie, které jsou schovány ve dvou boxech. Dojezd trolejbusu na baterie je až 7 kilometrů. Využití trakčních baterií v trolejbusech není zcela obvyklé, v Szegedu sice již jezdí hybridní trolejbus (přestavba z autobusu Škoda 21 ab), který používá trakční baterii, ta má však dojezd jen max 2 km a používá se jen při mimořádnostech, Škoda Electric ale často baterie do trolejbusů nemontuje. Krátce před montáží do prvního vozu pro Szeged jsou ale baterie použity také u trolejbusu Solaris Trollino 12 pro švédskou Landskronu. Více čtěte na: http://www.plzensketrolejbusy.cz/zkousenetrolejbusy/ikarus-187tr.php ZDROJ: www.plzensketrolejbusy.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí