zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Jedinečný projekt ukáže návštěvníkům Prahy, jak se baví místní

03.08.2014
Ekologická dovolená, cestování
Jedinečný projekt ukáže návštěvníkům Prahy, jak se baví místní

V České republice vzniká ojedinělý projekt, který dává dohromady to nejlepší z velkých cestovatelských portálů, jako je Coach Surfing, nebo Trip Advisor. Projekt Guidilo si dává za cíl ukázat cizincům, jak se baví Češi v Praze a ukázat jim taková místa, kam se normální turista jen tak nedostane.

Guidilo je on-line komunita, která spojuje cestovatele z celého světa s místními, aby se podělili o své záliby a zájmy ve formě jedinečných zážitků, které se vymykají z klasického konceptu turistické návštěvy města. Je to místo, kde může zájemce najít, rezervovat, ale i nabízet vlastní zážitky a unikátní aktivity v Praze.

Za projektem stojí dvě podnikavé kamarádky. "Obě máme spoustu známých po celém světě, kteří nás kontaktovali, jenom když se chystali do Prahy. Radily jsme jim kde se ubytovat, kam zajít na večeři, co dělat přes den, nebo kde mají nejlepší pivo. Nakonec stejně vždycky přespali v našem obýváku na gauči, nejlepší večeři si dali u nás v kuchyni a po nejlepších barech jsme je provedly samy," říká Tereza Vítková, zakladatelka projektu. "Nikdo nechce být typický turista s mapou v ruce, ale chce poznat dané místo s někým, kdo se tu vyzná. Tak jsme si řekly, proč to nerozjet ve velkém? A tak se právě teď děje," dodává Vítková.

V praxi tak Tereza s kolegyní Evou momentálně vytváří komunitu nadšených "průvodců" po Praze s nabídkou netradičních zážitků. V rámci projektu si lze vydělat jako průvodce pár set korun. Chcete provázet zahraniční kamarády po nákupech? Nebo snad upřednostníte návštěvu fotbalového Edenu? V rámci projektu Guidilo se hranice nekladou a je jen na organizátorově aktivitě, čím chce oslnit hosta z ciziny.

Guidilo reprezentuje nový model podnikání v Čechách, ale již fungující v zahraničí, který vznikl z mezinárodního konceptu známého jako collaborative consumption. Tento globální koncept, který si každým rokem získává čím dál více příznivců, vzniká z vytváření kontaktů mezi osobami, které mají stejné zájmy, záliby či zručnosti, s cílem napomoci výměně zážitků anebo laskavostí mezi nimi.

V projektu je zahrnut zároveň i další model podnikání, který je přímo spojený s collaborative consumption, takzvaný peer To peer (P2P) - tedy rovný rovnému, který vznikl z nápadu zkontaktovat odborníky různých oblastí s potencionálními klienty, který vyžadují jejich know-how.

Více o projektu se můžete dozvědět na webových stránkách www.guidilo.com.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí