zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Přestanou lodě zamořovat emisemi přístavy?

24.08.2014
Vodní cesty
Přestanou lodě zamořovat emisemi přístavy?

I když loď stojí v přístavu, často běží naplno její dieselgenerátor kvůli zajištění elektřiny pro lodní spotřebiče. Obzvláště nepříjemný je tento problém u výletních lodí, které tak zamořují lodní terminál svými výfukovými plyny a vypouštějí do ovzduší emise škodlivých látek. Připojení lodí na stacionární zdroj elektřiny po dobu jejich pobytu v přístavu však zpravidla brání nejednotnost jejich palubních elektrických systémů. Jak byla v červenci 2014 informována široká veřejnost, Správa přístavu Hamburk pověřila vyřešením tohoto problému společnost Siemens, která do jara roku 2015 dodá technologii pro napájení výletních lodí všech velikostí a elektrických systémů pro terminál Hamburk Altona. Jde o první takovýto napájecí systém v Evropě.

Navrhovaný napájecí systém má výkon 12 MW (resp. výrobcem udávaný zdánlivý výkon 12 MVA) a používá patentovanou mobilní robotickou ruku speciálně konstruovanou pro použití u lodí stojících v přístavu. Hlavní součástí systému je frekvenční konvertor sřídicím software, který přizpůsobí frekvenci místí distribuční sítě v přístavu elektrickému systému dané lodi.

Tento modulární napájecí systém pokrývá všechny požadované rozsahy výkonu používané v lodním průmyslu a vyhovuje oběma ve světě běžným frekvencím (50 a 60 Hz) i potřebným úrovním napětí. Nabízí tedy rozsah napětí 6 kV nebo 10 kV při 50 Hz a 6,6 kV nebo 11 kV při 60 Hz. Přístavní frekvence 50 Hz je tak například převedena na lodní frekvenci 60 Hz pomocí dvou konvertorů vzájemně propojeným stejnosměrně. Napájecí technologie Siemens tak obě navzájem odlišné sítě, lodní a přístavní, propojí a zároveň harmonizuje. Více čtěte na: http://www.proelektrotechniky.cz/kabelova-technika/10.php

ZDROJ:http://www.proelektrotechniky.cz/

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí