zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Energetiky čeká rozpálený podzim

02.09.2014
Energetiky čeká rozpálený podzim

Alternativní poskytovatelé energie jdou do ofenzivy. Sílí kampaně - ale také spory...

Energetické společnosti čeká náročný podzim. Vedle propagace vlastních služeb, kde sílí aktivita alternativních poskytovatelů energie, konečně pokračuje boj s neférovými taktikami některých podomních prodejců.

Bohemia Energy to odstartovala

Ofenzivu alternativních operátorů zahájila minulý týden společnost Bohemia Energy. Podle jejího jednatele Jiřího Písaříka propaguje firma především svůj růst - už má podle jeho slov přes 600 tisíc zákazníků.

Kampaň připravila agentura Hullabaloo. Ta nasadila TV reklamu, rozhlasové spoty i tiskovou inzerci. V televizi má kampaň běžet v hlavním vysílacím čase, primárně v TV Nova a také v ČT 2 a ČT Sport, ve třech vlnách až do 26. října. Nechybí ani product placement v TV Nova v seriálu Ordinace v růžové zahradě a sponzorství pořadu Rady ptáka Loskutáka. Tisková kampaň poběží ve dvou vlnách od září do prosince v Deníku, Právu, Metru a E15. V ekonomicky zaměřených titulech (Hospodářské noviny, Euro a Ekonom) budou nasazeny testimonialy firemních zákazníků. Součástí kampaně jsou také rozhlasové spoty, které poběží opět ve dvou vlnách od září do začátku listopadu v Rádiu Impuls a na regionálních stanicích (Rádio Blaník, City, Černá Hora, Expres, Fajn North Music). Z internetových médií byly vybrány zpravodajské servery iDnes.cz a TN.cz, součástí on-line kampaně jsou i bannery. "Daří se nám oslovovat zákazníky, kteří chtějí změnit dodavatele. Týká se to dominantních společností jako ČEZ a RWE," říká Písařík. "Od počátku jsme se snažili zákazníky oslovit výhodnější nabídkou. Většina zákazníků se nechce každý rok zabývat zkoumáním, zda jejich nový dodavatel nenasadil vyšší ceny než ten původní. Proto jsme jako první na trhu přišli s konceptem Garance, který pak okopírovala konkurence."

Ostatní se chystají

ČEZ hodlá podle svého mluvčího Ladislava Kříže představit v podzimní kampani novinky v produktech a službách pro zákazníky, ale v současnosti ji teprve připravuje. Další energetický gigant a jeden z největších prodejců na trhu s plynem E.ON se zaměří na akční nabídky svých produktů ve spojení se službami, které s dodávkou energií souvisejí. "Příkladem takové služby je E.ON servis kotlů. Ve spolupráci s naším partnerem nabídneme zákazníkům zajištění pravidelných povinných ročních servisních prohlídek," uvedla Simona Bláhová, sales marketing manažerka společnosti E.ON. V říjnu podle ní také vyvrcholí každoroční soutěž firmy o ekologické oskary - E.ON Energy Globe Award 2014. Další velká energetická firma Pražská energetika patří mezi ty společnosti, které vedle své hlavní komodity zkoušejí nabídnout zákazníkům také služby virtuálního operátora. "Společnost uvádí mobilní telefonování a datové služby, výhodné zejména pro klienty PRE, jako virtuální operátor PREmobil," uvedl pro M&M mluvčí firmy Petr Holubec.

Spor s podomními prodejci

Pražská energetika patří spolu s Pražskou plynárenskou mezi ty firmy, na jejichž zákazníky se hodně zaměřuje aktivita podomních prodejců energie menších energetických společností. Ta vyvolala i jeden spor. "Firma X Energie se podle našich informací snaží získat zákazníky lží, že se spojujeme s Pražskou plynárenskou a ona zastupuje nový subjekt. Už v minulosti jsme zaznamenali mnoho podobných nepravd. Alternativní prodejci se vždy chabě brání, že mají nasmlouvané dealery, za které nemohou ručit, ale že jim to vytknou. Podnět jsme poskytli i Energetickému regulačnímu úřadu, který takové případy vyřešil v náš prospěch. Ale drzost prodejců stále pokračuje," uvedl Holubec.

"Máme v této věci aktuálně k dispozici poměrně hodně důkazního materiálu včetně zákazníků, kteří jsou ochotni podvodné jednání zástupců oné společnosti dosvědčit, a celou věc tak předáme k řešení příslušným orgánům," potvrzuje mluvčí Pražské plynárenské Miroslav Vránek.

Podle mluvčího X Energie Petra Podzimka není této firmě žádný podobný případ znám. Prodejce, který by jednal popsaným způsobem, by podle něj porušil etický kodex společnosti X Energie a firma by s ním rozvázala spolupráci.

AUTOR: Jaroslav Krupka
ZDROJ: Marketing a Media

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
19
1. 2021
19.1.2021 - Seminář, školení
Liberec, hotel Centrum Babylon
INISOFT s.r.o.
20
1. 2021
20.1.2021 - Seminář, školení
Praha, hotel Globus
INISOFT s.r.o.
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Olomouc, Clarion Congress
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Hotel Globus
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí