Posun v řešení sesuvu na D8
Ředitelství silnic a dálnic zadá "Technickou studii proveditelnosti technických opatření" při řešení sesuvu na D8. Nejvýhodnější nabídku předložila firma AZ Consult. Předpokládaná cena první etapy sanace sesuvu - odvodnění - je odhadována na 40 mil. Kč. Odtěžování sesuvu by tak mohlo začít v polovině roku 2015 a obnovení přerušené výstavby v úseku sesuvu koncem roku 2015.
"Předpokladem zahájení prací v letošním roce je to, že bude vyhlášen stav nebezpečí. V případě, že kraj tento stav nevyhlásí, práce začnou až v polovině roku 2015. Zbytečně se tak ztratí asi osm měsíců," vyjádřil se ministr dopravy Antonín Prachař.
"Na stavbě dálnice D8 se v úsecích před a za sesuvem stále pracuje. Před sesuvem se obkládá pilotová stěna a pokládají se živičné vrstvy. Před tunelem za sesuvem realizujeme zemní těleso a odvodnění, v tunelech děláme dokončovací práce, za tunelem dokončujeme zemní těleso. Na mimoúrovňové křižovatce Řehlovice budujeme pět mostů a provádíme zemní práce," říká Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD ČR.
ŘSD na základě shody ustanovené pracovní skupiny ministerstva dopravy a ministerstva životního prostředí pracuje na návrhu technických řešení trvalé sanace území, která by měla být rozdělena do dvou etap. Nejprve se odvodní prostor sesuvu, čímž se mimo jiné sníží riziko další propagace dosud neuklidněného sesuvu. V druhé etapě bude provedena trvalá sanace sesuvného území. Do přípravy trvalé sanace bude zahrnuto vyhodnocení účinku odvodnění.