Pátek, 19. dubna 2024

Český výrobce tramvají INEKON bude expandovat v Číně

Český výrobce tramvají INEKON bude expandovat v Číně

INEKON GROUP založil minulý rok v Číně novou Joint Venture společnost Tong Hao Railway Vehicles Corp. (THRV) se základním kapitálem bezmála 1,1 miliardy korun (40 mil. EUR). Nová společnost vznikla v partnerství se státní firmou China Railway Signal and Communication Corp. (CRSC) a firmou Xiangtan Elektric Manufacturing Group Corp. (XEMC), se kterou INEKON GROUP již dlouhodobě spolupracuje. Majoritním vlastníkem bude firma CRSC s 66 %. INEKON GROUP společně s XEMC budou mít shodný podíl 17 %. Předmětem podnikání nové společnost THRV bude výroba a prodej nízkopodlažních tramvají Superior Plus.


,,Založením společnosti THRV se nám otevírá obrovský potenciál čínského trhu. V Číně je 80 měst s více než 5 miliony obyvatel. Zavedení tramvajové dopravy je pro ně dalším logickým krokem v boji proti automobilovým zácpám," řekl Josef Hušek, předseda správní rady a statutární ředitel společnosti INEKON GROUP, a. s., a dodal: ,,Zdejší trh nám nabízí nejen obrovský potenciál odbytu, ale i možnost výroby za nižší náklady. Ve státní společnosti CRSC jsme získali silného partnera, který ze své pozice dokáže efektivně obchodovat na celém čínském trhu a jednotlivým městům může dokonce pomoci i s financováním. Již v září tohoto roku se společnost THRV zúčastní prvního tendru na dodání 25 tramvají Superior Plus."

Prvním krokem INEKON GROUP v rámci nově vzniklé společnosti THRV bude úprava prototypu tramvaje Superior Plus, který v loňském roce vyvinul ve spolupráci s firmou XEMC pro evropský trh. V navazující sériové produkci bude česká společnost provádět celkovou supervizi výroby. V současné době připravuje INEKON GRUOP také kompletní dokumentaci na výstavbu nového výrobního závadu s kapacitou až 500 kusů tramvají ročně. ,,Při průměrné ceně jedné soupravy téměř 55 milionů korun (2 mil.EUR) můžeme očekávat tržby až ve výši 27,5 miliardy korun (1 mld. EUR)," informoval J. Hušek.

Vozy Superior Plus jsou 34m dlouhé, kompletně nízkopodlažní a disponují otočnými podvozky, které jsou šetrné ke kolejovým tratím. Mohou být rovněž vybaveny inovativním napájením z akumulátorů a díky tomu být zčásti nezávislé na trakčním vedení. Čínská verze je navíc obousměrná i oboustranná. Řídící kabina se tedy nachází na obou koncích vozidla a dveře pro cestující jsou umístěny po obou stranách.

ZDROJ: inekon.cz, upraveno

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů