zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

UČITELÉ NA LIPCE VYRÁBĚLI ORIGINÁLNÍ VÝUKOVÉ POMŮCKY

13.03.2015
Ekologické vzdělání a výchova
UČITELÉ NA LIPCE VYRÁBĚLI ORIGINÁLNÍ VÝUKOVÉ POMŮCKY

Jak malým žáčkům představit svět rostlin a jak je učit o procesech v přírodě? Odpovědi na tyto otázky přináší Lipka na svých seminářích pro učitele mateřských škol, 1. stupně základních škol a vychovatele ze školních družin. Dnes pedagogové získali inspiraci, jak názorně učit o jarních rostlinách, a vyrobili si k tomu originální výukové pomůcky.

Brněnské školské zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka na svém pracovišti Lipová nabízí pedagogům semináře, při nichž se nejen dozví řadu informací, získají metodické materiály, ale také si vlastnoručně vyrobí výukové pomůcky, které jim pomohou v názorné výuce. Jeden takový seminář proběhl na pracovišti Lipky Lipová ve středu 11. března 2015 a účastnilo se ho celkem 13 pedagožek.

,,Učitelé si mohli ušít jarní květ, který je seskládán z filcových dílů. Ty představují všechny části květu: lůžko, kalich, okvětní lístky, pestík se semeníkem a tyčinky. Díky soustavě suchých zipů je květ možné opětovně rozkládat a skládat a děti si tak mohou názorně představit například opylení a oplození květu, opadání okvětních lístků a přeměnu květu v plod," představuje výukovou pomůcku Jiří Nešpor z Lipky.

Součástí semináře byla i metodická část věnovaná právě využití květu ve výuce a účastníci rovněž obdrželi návod, jak zhotovit včelu a přiblížit tak ve třídě opylování rostlin. Podobných seminářů nabízí Lipka na svých pracovištích více. Na jaře si například učitelé vyzkoušejí, jak zbudovat na školní zahradě hliněnou venkovní pec. Nabídku všech seminářů Lipky je možné najít na www.lipka.cz/kalendar-akci.


Kontakty: Kateřina Vítková, PR manažerka, E: katerina.vitkova@lipka.cz; T: 736 473 732

Lenka Šimková, organizátorka akce, E: lenka.simkova@lipka.cz, T: 543 211 264

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí