zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Světoví výrobci alkoholu a jejich odpovědné cíle

02.07.2015
Firemní ekologie
Světoví výrobci alkoholu a jejich odpovědné cíle

MillerCoors loni rozvezl 1,4 milionu řidičů

Americký prodejce piva, společnost MillerCoors, si stanovil tři pilíře odpovědnosti - životní prostředí, podporu komunit a odpovědnou konzumaci. Zlepšovat dosavadní cíle chce do roku 2020. Pivovarská společnost se výrazně zaměřuje na prevenci konzumace alkoholu u mladistvých i na to, aby opilí lidé nesedali za volant aut. Například na svátek svatého Patrika, na fotbal nebo hokej společnost vypravuje speciální autobus Miller Lite Free Rides a snaží se zabránit dopravním nehodám způsobeným řízením v opilosti. Jen za minulý rok podnik přepravil 1,4 milionu lidí. Projekt běží od roku 2009 a za tu dobu se bezpečně svezlo více než 13,5 milionu lidí. Do roku 2020 počet podle plánu dosáhne 20 milionů cestujících, kteří opilí nesednou za volant.

Heineken má 22 programů společenské odpovědnosti

Portfolio nizozemské skupiny Heineken obsahuje přes 250 značek alkoholu, které se prodávají ve více než 70 zemích světa. Společnost má propracovanou strategii společenské odpovědnosti od podpory komunit přes konzumaci až po ochranu životního prostředí. Za uplynulý rok se Heinekenu podařilo snížit spotřebu vody během výroby piva a v dalším šetření hodlá pokračovat až do roku 2020. Podobně skupina snižuje produkci emisí nebo se snaží o odpovědné pěstování. Velkou část energie věnuje odpovědné konzumaci alkoholu. Firma na lokálních úrovních spolupracuje s neziskovými organizacemi a odborníky na odpovědnou spotřebu. V uplynulém roce společnost pokračovala v kampani, jež měla vyzdvihovat ty konzumenty, kteří pijí střídmě, a naopak odsoudila opilství.

Carlsberg hledá cestu, jak neprodukovat odpad

Dánský výrobce piva Carlsberg Group se snaží řešit dopad podnikání na životní prostředí. Podle firmy by neměl existovat odpad, který by znečišťoval planetu. Podnik si proto klade za cíl vymyslet takové obaly, jež by se mohly ideálně recyklovat a nadále používat. Společnost proto založila speciální oddělení vytvářející partnerství mezi pivovarnickou skupinou a dalšími firmami, jež se zaměřují například na výrobu obalů. Do roku 2017 chce mít Carlsberg 17 těchto partnerů. Do téhož roku také plánuje zlepšit návratnost na trzích, kde je vratné sklo součástí dlouhodobé strategie. Podobně chce snižovat spotřebu energie o pět až deset procent, stejnou redukci plánuje i ve snižování emisí nebo spotřebě vody. Více se také zaměří na ekosystém a půdu, kde pěstuje plodiny.

SABMiller má po celém světě přes 110 projektů

Druhá největší pivovarská skupina na světě SABMiller má odpovědné programy všude po světě, kde působí. Zaměřuje se na odpovědnou konzumaci alkoholu, životní prostředí, ekologii odpadu či podporu místních podnikatelů a sociální rozvoj. SABMiller má po celé planetě 110 lokálně přizpůsobených programů, které řeší dopad škod způsobených pitím alkoholu. Mezi cíli skupiny stanovenými do roku 2020 je například podpora více než půl milionu malých podniků nebo růst zastoupení žen na výkonných pozicích. Obdobně skupina plánuje zvýšit podporu odpovědného pití piva. Zájmem skupiny je mimo jiné školení obchodníků, omezení konzumace alkoholu u dětí nebo osvěta týkající se bezpečného provozu a rizik spojených s řízením motorových vozidel pod vlivem alkoholu.

Pernod Ricard snižuje emise a chrání přírodu

Francouzský výrobce destilátů prodávající značky jako například Absolut, Chivas či Ballantine's zaměstnává po celém světě 19 tisíc lidí. Firma se zaměřuje na etiku marketingu, odpovědnou konzumaci alkoholu i péči o životní prostředí. Na většině z 6500 hektarů vlastní půdy dodržuje limity pro používání hnojiv, snaží se snižovat spotřebu vody i energie nebo školí zemědělce. Drtivá většina vinic na Novém Zélandu je certifikována v souladu s normami zaručujícími ochranu životního prostředí. Skupina se zaměřuje na obnovu ekosystému - na Novém Zélandu obnovuje mokřady, jež jsou domovem vzácných druhů ptáků, v Austrálii se společnost podílí na ochraně biotopů v říčních oblastech. Od roku 2013 podnik snižuje produkci emisí a posiluje rozvoj ekologických obalů.

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
25
11. 2020
25.11.2020 - Seminář, školení
hotel Olympik, sál Olymp, Praha
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí