zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nová 100 % nízkopodlažní tramvaj Škoda 27T

06.08.2015
Doprava
Urbánní ekologie
Nová 100 % nízkopodlažní tramvaj Škoda 27T

Plzeň, 30. 7. 2015 - Na významném asijském dopravním veletrhu UrTran nedávno zažila svoji premiéru nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí plzeňská společnost Škoda Electric. Jedná se o moderní 100% nízkopodlažní pětičlánkové vozidlo, které by v budoucnu mohlo sloužit na linkách tramvajové sítě v hlavním městě Číny, Pekingu.


,,Nová tramvaj vzbudila na veletrhu velký zájem a proto mě těší, že jsme pro toto vozidlo vyvinuli a dodali elektrickou výzbroj, mechanický pohon a nadřazené řízení. Kompletace tramvaje se odehrála v závodě čínské společnosti Beijing Subway Rolling Stock Equipment Co. Ltd. (BSR) v Pekingu, která vůz také oficiálně představila," říká Petr Gaman, technický ředitel Škody Electric. Veletrh se uskutečnil v Pekingu v China International Exhibition Center Beijing od 16. do 18. června. Svým významem se jedná o obdobu evropského InnoTransu pro asijský region.

Nová tramvaj nabízí speciální technické řešení, díky kterému je schopna jezdit i v místech bez trolejového vedení. Vozidlo je vybaveno bateriovým pohonem škodovácké koncepce, s kterým má Škoda například zkušenost v bateriových tramvajích, které aktuálně dodává pro turecké město Konya. Specialisté Škody poskytují technickou podporu i přímo v Číně a budou se účastnit i provozních zkoušek tramvaje. Plzeňská společnost se bude podílet i na sériové výrobě tramvají.

,,Skupina Škoda Transportation je na náročném čínském trhu dlouhodobě aktivní a také úspěšná. Na počátku dubna letošního roku se zde představila jiná nová tramvaj, která nese typové označení 27T. Vozidlo, které technicky vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity, splňuje nejmodernější technické a bezpečnostní parametry, dokonce může být alternativně poháněné bateriovými nebo vodíkovými palivovými články. Škoda Electric navíc v současnosti dodává do čínského velkoměsta Suzhou pohony a motory pro čtyřicet souprav metra. Jedná se o potvrzení, že se české know-how umí prosadit i na nejnáročnějších trzích," dodává Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škoda Electric.

Nová tramvaje je pokračováním úspěšného vývoje těchto vozidlel ve Škodovce. Firma v současné době vyrábí tramvaje pro hlavní město Slovenska Bratislavu, dokončuje již druhý kontrakt pro turecké město Konya a pokračuje ve výrobě tramvají pro Prahu a to v novém designu.

Další informace:

Lubomíra Černá
Škoda Transportation
737 281 550
lubomira.cerna@skoda.cz

ZDROJ: skoda.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí