zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Středočeský kraj musí znovu projednat zastavení výroby v Azosu

05.09.2016
Ovzduší
Firemní ekologie
Středočeský kraj musí znovu projednat zastavení výroby v Azosu

Středočeský kraj musí znovu projednat zastavení výroby v nymburské společnosti Azos CZ. Ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo předchozí krajské rozhodnutí o nařízení zastavení výroby a vrátilo ho k novému projednání kraji. Na dotaz ČTK to dnes uvedla mluvčí středočeského hejtmanství Michaela Drobná.

Společnost AZOS CZ je místními obyvateli označována za původce zápachu ve městě. Firma to odmítá s tím, že předpisy splňuje a zápach je podle ní třeba řešit v celé průmyslové zóně a jejím okolí. Podle mluvčího Azosu Karla Samce nebude společnost toto správní řízení až do jeho uzavření komentovat.

Krajský úřad v polovině dubna nařídil zastavit provoz kataforézní a zinkovací linky, firma se proti verdiktu a třistatisícové pokutě odvolala. Podle Drobné ministerstvo ve svém rozhodnutí konstatovalo, že byť ze správního spisu nevyplývá, že by provozem kataforézní a zinkovací linky v hlavní výrobní hale docházelo k překračování emisních limitů znečisťujících a organických látek v přilehlé obytné lokalitě, pachová zátěž z dosud nepovoleného provozu je v daném území stále značná a vliv provozu na zdraví obyvatel nebyl dosud relevantně posuzován.

Krajský úřad také obdržel námitku systémové podjatosti krajského úřadu. "V současné době je tato námitka postupována ministerstvu pro místní rozvoj k rozhodnutí," uvedla mluvčí.

Proti podniku se už v Nymburku konalo několik protestních shromáždění, poslední letos v červnu. Společnost na ně reagovala vyjádřením, že splňuje všechny zákonem stanovené normy a předpisy a v žádném případě je neporušuje. Podle Samce je původní kolaudační rozhodnutí platné i pro současný provoz. Firma jej už poskytla příslušným úřadům.

V dohledné době společnost AZOS CZ podle mluvčího neplánuje žádné další investice do rozšíření či nákupu nových technologií kromě těch, jichž se týká pátá změna integrovaného povolení. Jde o instalaci záložního zařízení pro případ výpadku standardního lakovacího uzlu. "Toto technické řešení je v automobilovém průmyslu běžné - jeho cílem je omezení rizika zastavení dodávek v případě poruchy, nikoli navýšení kapacity výroby," uvedl Samec. Technicky podle něj není možné další zvýšení výroby vzhledem k vazbě na dopravní systém linky.

Sandra Bejšáková

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
20
11. 2019
20.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
26
11. 2019
26.11.2019 - Přednáška, diskuse
Barokní sál Lidového domu, Praha 1
INISOFT s.r.o.
5
12. 2019
5.12.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí