zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Deutsche Post naštvala Volkswagen

04.11.2016
Ekologická auta
Deutsche Post naštvala Volkswagen

Elektromobily jak je známe dnes mají omezené využití, jsou však oblasti, pro které jsou již dnes tím nejlepším řešením. Patří sem například doručovací služba, což si již před nějakou dobou uvědomilo několik poštovních společností. Norský Posten již například provozuje na devět set elektromobilů a nedávno objednal ještě dalších 240 elektrických Renaultů Kangoo Z.E. Francouzská společnost La Poste pak provozuje několik tisícovek těchto vozidel. Německá Deutsche Post šla trochu jinu cestou a své ideální doručovací elektrické auto si zkonstruovala sama.

S pomocí zhruba osmdesátky subdodavatelů, mezi kterými nechybí tak velká jména, jako například Bosch (elektropohon) nebo Hella (světla), tak vznikly unikátní, pro poštovní služby optimalizované užitkové automobily s nákladovým prostorem téměř čtyři metry krychlové a jednou tunou užitečné hmotnosti. StreetScooter, jak se tento elektromobil nazývá, je navržen velmi robustně, tak, aby vydržel pracovní nasazení 60 hodin týdně po dobu šestnácti (!) let. V současnosti má již Deutsche Post v provozu přes tisícovku těchto automobilů a hodlá zvýšit výrobu na 5000 exemplářů ročně. Zároveň zvažuje možnost nabídnout tyto unikátní elektromobily také jiným společnostem. A to naštvalo Volkswagen, který býval tradičním dodavatelem Deutsche Post. Jenže poštovní společnost nyní modely Caddy vyřazuje a nahrazuje je StreetScootery. ,,Jsem rozčilen na nejvyšší možnou míru," komentoval situaci šéf Volkswagenu Matthias Müller, který se ptá, proč Deutsche Post neoslovila VW Užitkové vozy, aby pro ně nepřipravily něco podobného. Pozapomněl asi, že se o to Deutsche Post s největší německou automobilkou pokusila, ale projekt zahájený v roce 2011 vyzněl ,,do ztracena". A mluvčí Deutsche Post uvedl, že se společnost pustila do vývoje a výroby vlastního elektromobilu jen z toho důvodu, že žádný z oslovených automobilových výrobců nebyl ochoten taková auta vyrábět.

Příklad StreetScooteru by mohl inspirovat i další společnosti, které aktuálně postrádají na trhu vozy odpovídající jejich požadavkům. Elektrický systém pohonu otevírá díky své jednoduchosti dveře vzniku konstrukcí určených pro malosériovou výrobu a komerční nasazení, téměř jistě budou s dalším rozvojem elektromobility vznikat menší výrobci vyplňující velmi pružně mezery na trhu. A to velké a mnohdy velmi těžkopádně reagující automobilky nepochybně zneklidňuje...

Zdroj: www.ifleet.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Český spolek pro péči o životní prostředí
26
11. 2019
26.11.2019 - Seminář, školení
Praha, Státní zdravotní ústav, budova č. 11, velká posluchárna
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí