V Berlíně se bude jednat o budoucnosti dieselových aut
O budoucnosti dieselových vozů budou dnes v Berlíně jednat zástupci německé
vlády a domácích automobilek. Takzvaný dieselový summit, jak se mu v Německu
přezdívá, by mohl přinést dohodu na softwarových úpravách milionů starších
naftových aut, které by měly vést ke snížení množství škodlivých emisí. Kritikům
ale takový krok nestačí a požadují ze strany skandály zatížených automobilek
dalekosáhlejší kroky. Němečtí výrobci automobilů, kteří jsou stěžejní součástí
zdejšího průmyslu, se v posledních době dostali pod velký tlak jednak kvůli
skandálu s manipulacemi dieselových motorů, který se týká především Volkswagenu,
a jednak kvůli údajným dlouholetým kartelovým ujednáním mezi firmami Volkswagen,
BMW, Daimler, Audi a Porsche. Zvyšujícímu se tlaku kvůli stále novým problémům
německých automobilek ale čelí i politici včetně kancléřky Angely Merkelové
(CDU) a ministra dopravy Alexandera Dobrindta (CSU), kteří podle kritiků dosud
šli automobilovému průmyslu příliš na ruku. I díky těmto okolnostem a kvůli
hrozícím zákazům jízdy starších dieselových aut v některých německých městech,
by dnešní jednání, kterého se budou účastnit i zástupci řady spolkových zemí,
mohlo přinést hmatatelné výsledky. Řadě pozorovatelů ale možné softwarové změny
nestačí a chtějí, aby se automobilky zavázaly také k úpravám hardwaru, a to na
vlastní náklady. Jen tak se podle nich dají emise oxidů dusíku dostatečně
snížit. Kritici pořadatelům dnešního jednání, kterými jsou ministerstva dopravy
a životního prostředí, také vytýkají, že na ně nebyli pozváni zástupci ochránců
spotřebitelů a ochránců životního prostředí z řad neziskových organizací. Právě
životní prostředí a spotřebitelé přitom podle nich chováním německých
automobilek značně trpí.
O budoucnosti dieselových vozů budou dnes v Berlíně jednat zástupci německé vlády a domácích automobilek. Takzvaný dieselový summit, jak se mu v Německu přezdívá, by mohl přinést dohodu na softwarových úpravách milionů starších naftových aut, které by měly vést ke snížení množství škodlivých emisí. Kritikům ale takový krok nestačí a požadují ze strany skandály zatížených automobilek dalekosáhlejší kroky. Němečtí výrobci automobilů, kteří jsou stěžejní součástí zdejšího průmyslu, se v posledních době dostali pod velký tlak jednak kvůli skandálu s manipulacemi dieselových motorů, který se týká především Volkswagenu, a jednak kvůli údajným dlouholetým kartelovým ujednáním mezi firmami Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche. Zvyšujícímu se tlaku kvůli stále novým problémům německých automobilek ale čelí i politici včetně kancléřky Angely Merkelové (CDU) a ministra dopravy Alexandera Dobrindta (CSU), kteří podle kritiků dosud šli automobilovému průmyslu příliš na ruku. I díky těmto okolnostem a kvůli hrozícím zákazům jízdy starších dieselových aut v některých německých městech, by dnešní jednání, kterého se budou účastnit i zástupci řady spolkových zemí, mohlo přinést hmatatelné výsledky. Řadě pozorovatelů ale možné softwarové změny nestačí a chtějí, aby se automobilky zavázaly také k úpravám hardwaru, a to na vlastní náklady. Jen tak se podle nich dají emise oxidů dusíku dostatečně snížit. Kritici pořadatelům dnešního jednání, kterými jsou ministerstva dopravy a životního prostředí, také vytýkají, že na ně nebyli pozváni zástupci ochránců spotřebitelů a ochránců životního prostředí z řad neziskových organizací. Právě životní prostředí a spotřebitelé přitom podle nich chováním německých automobilek značně trpí.