zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nová mediální kampaň má podpořit turismus i ekologii zahradnictví

22.06.2018
Zemědělství
Ekologická dovolená, cestování
Nová mediální kampaň má podpořit turismus i ekologii zahradnictví

Nová mediální kampaň pomůže turistům při objevování zajímavých zahrady na jižní Moravě a Rakousku. Zároveň chtějí organizátoři šířit povědomí o ekologickém zahradnictví. Kampaň si vyžádala 350.000 eur, tedy v přepočtu asi devět milionů korun. Organizátoři dnes projekt představili na tiskové konferenci.

"Projekt je sponzorován Evropskou unií v rámci česko-rakouského programu mezinárodní spolupráce Interreg," uvedla manažerka Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava Monika Hlávková. Cílem kampaně je nejen rozšířit povědomí o zajímavých zahradách, ale také v nich organizovat kulturní a kulinářské akce.

"Roky jsme se učili s rostlinami pracovat bez chemie a rašeliny a teď se snažíme tyto znalosti předat," komentoval projekt předseda spolku Zahrady Dolního Rakouska Reinhard Kittenberger.

Cílem spolupráce Zahrad Dolního Rakouska s jihomoravskou centrálou a školou v Kremži je vzájemná výměna zkušeností i turistů. "Chceme přitáhnout české turisty do rakouských zahrad, ale samozřejmě i ukázat rakouským turistům zajímavá místa v České republice," uvedl Kittenberger.

Kampaň se snaží vytvořit v zahradách atraktivní a zábavní prostředí skrze poučná stanoviště pro děti i dospělé a k pořádání workshopů. "K propagaci zahrad byla vydaná tiskovina, která je k dispozici v turistických centrech i v propagovaných zahradách," řekla Hlávková. Většina mediální kampaně je ale na internetu, a to zejména na stránkách www.dozahrad.cz.

Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava vznikla v roce 2005, aby koordinovala rozvoj cestovního ruchu v regionu. Jejími členy jsou Jihomoravský kraj, město Brno a Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí