Přední světové firmy ohlásily projekt dodávek ve vratných obalech
Přední prodejci baleného zboží a maloobchodní firmy, které jsou pod tlakem, aby omezily toky plastových nádob na jedno použití, se spojili s recyklačními a dodavatelskými firmami a chystají se spustit projekt, který po vzoru mlékařů oživuje staromódní dodávky "za dveře". Vznik projektu, který poběží na on-line platformě nazvané Loop (smyčka), ohlásily na Světovém ekonomickém fóru v Davosu.
Spotřebitelé tak na svém prahu najdou produkty, jako jsou šampony a prací prostředky nebo džusy, ve vícenásobně použitelných skleněných a kovových lahvích a prázdné je pak postaví na stejné místo. Obaly poté budou vyčištěny a znovu použity.
Na prvním projektu svého druhu, za nímž stojí recyklační společnost TerraCycle, se podílejí United Parcel Service, Procter & Gamble, Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Carrefour a Tesco.
Služba bude zahájena v květnu v Paříži a na severovýchodě USA včetně New Yorku, později má letos následovat britský program a v příštím roce Tokio, Toronto a Kalifornie.