Prodej hybridů do listopadu stoupl o 72 procent na 7533 vozů
Prodej nových hybridů se za letošních 11 měsíců meziročně zvýšil o 72 procent na 7533 vozů. Elektromobilů se ve stejném období prodalo 590, což je o 11 procent více než ve stejném období loni. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců aut.
Nejprodávanější značkou hybridních vozů je s významným náskokem Toyota, která dodala na trh 3860 vozů, tedy více než polovinu všech prodaných hybridů. Následuje Audi s prodejem 997 aut a Mercedes s 577 vozy. Nejvíce elektromobilů prodal Nissan s odbytem 137 aut, následuje značka Hyundai, která prodala 119 vozů a Volkswagen se 104 prodanými vozy.
Toyota v listopadu testovala tři své hybridní modely v ekologickém závodě v Praze pod názvem Toyota Eco Race. Vyšlo jí, že hybridy až 73 procent jízdy po městě absolvovaly jen na elektřinu, tedy bez emisí. Spotřeba v případě hybridní Corolly klesla na 3,3 litru benzínu na 100 km.
Elektrické vozy stále tvoří jen malou část trhu. Od ledna do konce listopadu se v ČR prodalo 231.208 aut, což znamená meziroční pokles o sedm procent. Vozy s elektrickým agregátem měly podíl přes tři procenta.