zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 2: Recyklovatelné materiály

21.04.2020
Firemní ekologie
Recyklace
Green marketing a reklamní předměty 2: Recyklovatelné materiály

V dalším díle našeho seriálu o ekologických reklamních předmětech se podíváme na recyklovatelné materiály. Zaměřujeme se především na předměty, které se dají dobře recyklovat nebo jinak využít, potom, co svému účelu doslouží.

Ačkoliv pokaždé chceme, aby lidé používali náš reklamní předmět co nejdéle a měli tak naše logo neustále na očích, musíme se smířit se smutnou pravdou. Ta je taková, že dříve nebo později naše pěkné reklamní dárečky doslouží a skončí v kontejneru. Ať už se tak stane z důvodu, že o dárek není zájem, poškodí se, nebo se dostane na hranici životnosti, je fakt, že reklamní dárky si většinou pro budoucí generace neschraňujeme. Z této skutečnosti můžeme vycházet už při výběru a upřednostňovat ty materiály, které bude mnohem snazší recyklovat a vrátit do oběhu.

Myslete na to, co se s danými předměty stane, až je popelářské auto odveze. Přemýšlejte při výběru nad tím, jaké daný předmět obsahuje materiály a jak náročná je případná recyklace. Lze daný předmět snadno recyklovat, nebo je pravděpodobné, že skončí na skládce nebo ve spalovně?

Zajímavé články o různých materiálech najdete například na https://www.samosebou.cz/.

To, jestli je materiál vhodný pro recyklaci ovlivňuje více faktorů. Obecně však můžeme tvrdit, že mezi snadno recyklovatelné materiály patří různé kovy (železo, hliník, měď atd.), textilie, PET plast, papír, sklo nebo dřevo.

Můžeme rovněž rozlišovat mezi tím, jestli dokážeme materiál recyklovat bez ztráty jeho kvality. Například sklo nebo kovy jsou v tomto směru perfektní, protože je stačí vytřídit a přetavit bez žádných větších problémů se snížením jejich kvality. Na druhou stranu jsou i materiály, které bereme jako běžně recyklovatelné, které však tímto procesem utrpí. Jedná se o tzv. downcycling. Typickým příkladem je papír. Dá se celkem dobře dále zpracovávat, nicméně jeho vlákna se procesem poškodí a už nikdy nebude dosahovat stejné kvality jako předtím.

Naproti tomu výrazně těžší je vrátit zpět do oběhu materiály, které jsou označeny jako nebezpečné. Jako příklad můžeme použít výrobu baterií, papír obarvený světlými barvami, použité papírové ubrousky a kapesníčky, plastové nákupní tašky nebo například elektroniku. Na druhou stranu existují organizace, které se na recyklace těchto materiálů přímo zabývají. Například za elektroniku lze uvést organizace ASEKOL, jež je neziskově hospodařící společnost, která organizuje celostátní systém zpětného odběru elektrozařízení.

Předchozí díl seriálu naleznete zde.

Zaujalo vás téma green marketingu? Přečtěte si celý článek o reklamních předmětech na https://www.jiroutreklamnipredmety.com/green-marketing-tipy-a-38-ag-2/

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
16
9. 2020
16-18.9.2020 - Konference
Náměšť nad Oslavou - CETT (areál ZERA - Zemědělská a ekologická regionální agentura, z.s. )
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí