zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 4: Lokální produkty

07.05.2020
Ekostyl
Firemní ekologie
Green marketing a reklamní předměty 4: Lokální produkty

V dalším typu (nejen) pro naše reklamní kampaně se podíváme na otázku původu a logistiky. Jedná se z ekologického hlediska o důležitou oblast, jejíž vliv však není na první pohled až tak patrný. Možná právě proto, že není primárně na očích.

Zkuste si nyní na chvíli představit nějaký na první pohled velmi ekologický reklamní předmět. Něco, co navazuje na opakující se potřeby, zabraňuje vzniku dalšího odpadu a je vyrobeno z přírodních materiálů. Například látkovou tašku na nákupy s vyšitým logem. Teď si zkuste představit, že tato taška byla vyrobena na jiném kontinentu alespoň 8 000 kilometrů od vás. Uhlíková stopa, a zdroje potřebné na přepravu, aby se tento předmět dostal až k vám, pak dokáže efektivně umazávat jeho pozitivní přínos.

V rámci reklamního zboží či různých dalších specializovaných segmentů může být slovo lokální celkem široký pojem. Ne každé zboží se vyrábí na každém kroku, ale určitě se při troše snahy dají dodávky zajistit na území daného státu či alespoň států okolních. Zkuste při nákupu reklamních předmětů probrat se svou reklamní agenturou, které reklamní drobnosti z nabídky mají krátký distribuční řetěz a zamyslete se nad upřednostněním těchto výrobků.

Dlouhá přeprava je častý jev u velkého množství zboží, kdy se vyrobí v cizině s tak nízkými mzdovými náklady, že se i s dopravou na dlouhou vzdálenost stejně finančně vyplatí. Často si také nebereme v potaz další efekty spojené s tímto přístupem. Neuvědomujeme si dopady přepravy a výroby v cizích zemích. Hlavně levná pracovní síla (včetně dětské) je něco, nad čím příliš nepřemýšlíme, protože ji nemáme přímo na očích.

Z nejnovějších příkladů negativních dopadů dobrých spotřebitelských úmyslů můžeme uvést například produkci avokád v Mexiku. V poslední době se s větším rozmachem vegetariánství, veganství a dalších snahách o zdravější a šetrnější životní styl značně zvýšila poptávka po různých rostlinných a ovocných "super-potravinách". Ty se však často produkují v jiných zemích, než kde pak mají své hlavní odbytiště.

Po celém západním světě se například velmi prudce zvýšila poptávka po avokádu. Uvádí se jeho pozitivní vlastnosti, vymýšlejí se nové recepty, píšou se stovky blogových příspěvků atd. Avokádo je prostě in. Tím však vzniká velký tlak na uspokojení této poptávky. V Mexiku, které je přední světový producent avokád to tak představuje vypalování lesů pro rozšíření zemědělské půdy, boje drogových kartelů o ovládnutí produkce a rostoucí ekologickou katastrofu. Další obdobný případ můžeme najít třeba v extrémním nárůstu produkce palmového oleje v Indonésii a Malajsii.

Jedná se o více extrémní případy a rozhodně se nemusíte bát nákupu ze zahraničí. Při běžné spotřeba samozřejmě není možné sledovat všechny dopady v rámci celého výrobního a distribučního řetězce. Je však dobré se nad těmito otázkami trochu zamyslet a uvědomit si, že i na první pohled velmi zelené produkty mohou mít negativní dopady.

Zajímají vás různé typy pro udržitelnější reklamu? Přečtěte si celý článek na https://www.jiroutreklamnipredmety.com/green-marketing-tipy-a-38-ag-2/

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Institut Cirkulární Ekonomiky
29
6. 2020
29.6.2020 - Ostatní akce
https://www.ciraa.eu/event/cirkularni-ekonomika-ve-stavebnictvi/#tickets
1
10. 2020
1.10.2020 - Seminář, školení
hotel Hesperia
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí