Green marketing a reklamní předměty 9: Berte v úvahu výrobní cyklus od výroby až k likvidaci
Při hledání ekologičtějších řešení je nutné brát v potaz celý životní cyklus produktu. Většinou se zaměřujeme hlavně na jeho používání. Je to něco, o čem máme jasnou představu a vidíme pozitivní i negativní dopady na vlastní oči. Situace se komplikuje v momentě, kdy si do životního cyklu přidáme ještě výrobu a následnou likvidaci. Potom můžeme zjistit, že i věc která z hlediska životního prostředí dobře vypadá může při své výrobě a likvidaci nést ekologickou zátěž, kterou nebereme okamžitě v potaz. Typickým příkladem tohoto problému jsou například úsporné led zářivky. Během svého provozu sice šetří elektrickou energii, ale výrobní i likvidační proces je poměrně náročný.
Zkuste se zamyslet nad tím, za jakých podmínek se může kupovaný předmět vyrábět a co s ním bude, až se jednom vyhodí a bude potřeba ho zlikvidovat.
Samozřejmě nelze u každého výrobku nebo reklamního produktu dopátrávat výrobní a likvidační proces. Je však dobré dát těmto krokům alespoň krátkou úvahu. Například reklamní elektronika je jedním z typických reklamních předmětů, které jsou zatížené velkou náročností na životní prostředí po celý svůj životní cyklus. To však neznamená, že bychom se od teď elektronice měli vyhýbat. Vždy jsou možnosti, jak mírnit negativní dopady. Jedním z velmi oblíbených trendů posledních let je výbava elektronických zařízení jejich vlastními solárními články.
Velkým hitem v odvětví reklamních předmětů je v poslední době elektronika vybavena právě solárními panely. Opět se musí počítat, že jde více zdrojů do výroby i pozdější likvidace, ale energie vyrobená v průběhu používání tento fakt dokáže vyvážit.
Další tipy k eko reklamním předmětům najdete v článku https://www.jiroutreklamnipredmety.com/green-marketing-tipy-a-38-ag-2/