Úterý, 19. března 2024

5 tipů pro komunikaci udržitelného byznysu

5 tipů pro komunikaci udržitelného byznysu

1. BUĎTE KONKRÉTNÍ

Natírání nazeleno, jak se někdy greenwashingu přezdívá, poznáte často podle vágních a abstraktních konceptů, které firmy zahrnují do své komunikace. Nedovedete si pod reklamním sloganem představit nic konkrétního? Pak vás to pravděpodobně nepřesvědčí. Vezměte to proto odzadu. Ujasněte si, komu a co chcete sdělit, v čem spočívá vaše společenská odpovědnost a podle toho vyberte konkrétní aspekt svého podnikání, který přímo pracuje s principy cirkulární ekonomiky. Budete srozumitelnější a transparentnější - a pro své zákazníky tím pádem důvěryhodnější.

2. BUĎTE UPŘÍMNÍ

Zákazníci dříve nebo později poznají, pokud jednají s firmou, která svá slova nemyslí vážně. Jak jste se mohli dozvědět i na našem webináři o udržitelné komunikaci: je to jako v životě - pokud něčemu nevěříte, nedosáhnete svého cíle. A to platí i v komunikaci. Základním stavebním kamenem je proto přesvědčení vás samých, které funguje jako pohon pro komunikaci.

3. NEJPRVE KONEJTE

Přijde vám, že nemáte co komunikovat? Pokud se zaměřujete na konkrétní akční kroky, které řeší problém například s odpady, s obnovitelnými zdroji energie nebo jinými aspekty udržitelnosti, máte v rukávu pravděpodobně témata na rok dopředu. Jen je máte zarytá pod kůží a pomůže vám, když vám je pomůže pojmenovat někdo, kdo dokáže nahlédnout firmu více zvnějšku. Jakmile budete upřednostňovat komunikaci před reálnými aktivitami a zaváděním změn, dostanete se do slepé uličky, která vyplývá i z předchozích bodů - přestanete mít co komunikovat, začnete přikrášlovat realitu a ztratíte svou důvěryhodnost.

4. NEBOJTE SE PŘEŠLAPŮ

To, že se vám něco v cestě za větší udržitelností nepovedlo, není špatně - spíš naopak. Je to důkaz, že podnikáte reálné kroky a že hledáte tu správnou cestu. To samé platí pro komunikaci. Pokud jste firma fungující v jakémkoli jiném odvětví, pravděpodobně nejste odborníci na cirkulární ekonomiku. Proto se může snadno stát, že se v komunikaci ohledně této oblasti dopustíte omylu. Ani jedno nemusí být problém - když svou chybu přiznáte a třeba si necháte i poradit. Opět tak budujete důvěryhodný a pravdivý obraz své firmy.

5. MOTIVUJTE POZITIVITOU

Klimatická krize, surovinová krize, globální oteplování, ... to všechno jsou zásadní problémy, o kterých je nutné rozšiřovat povědomí. Černá čísla a negativní scénáře ale přenechejte zpravodajství. Vaší rolí je inspirovat a stát se příkladem dobré praxe, který bude ukazovat cestu ve svém odvětví.

Zdroj: https://www.ciraa.eu/

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů