zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Studie ukázala, že české děti v povědomí o klimatických změnách zaostávají za ostatními státy, naopak v recyklaci předčí ostatní

13.07.2021
Ekologické vzdělání a výchova
Klimatické změny
Recyklace
Studie ukázala, že české děti v povědomí o klimatických změnách zaostávají za ostatními státy, naopak v recyklaci předčí ostatní

Společnost Cartoon Network zveřejnila výsledky nové studie, která analyzovala pohledy dětí ve věku 6-12 let z regionů Evropy, Blízkého východu a Afriky na klimatické změny. Výsledek ukázal, že zdraví planety je pro děti velmi důležité a že chtějí být součástí řešení jedné z největších výzev naší doby.

Studie byla provedena ve 13 zemích a zahrnovala Německo, Francii, Itálii, Polsko, Spojené arabské emiráty, Belgii, Nizozemí, Lucembursko, Velkou Británii, Jižní Afriku, Rumunsko, Turecko a Českou republiku. Její výsledky odhalily, že 89 % dětí již slyšelo o změně klimatu či globálním oteplování*. Ačkoli je průměr zkoumaných zemí velmi vysoký, povědomí českých dětí je ve srovnání s jejich vrstevníky z ostatních států nižší - jen 64 % českých děti si uvědomuje problematiku klimatických změn. Také celkový počet dětí, které tomuto tématu rozumí, je v České republice nižší (25 %) než průměr v ostatních zkoumaných zemích (62 %). Polovina českých dětí si uvědomuje důležitost změn klimatu, stále však o 32 % zaostávají za průměrem.

Skvělou zprávou je, že v aktivitách spojených s životním prostředím české děti vedou. Celkem 79 % z nich uvedlo, že recyklují, což je nejvyšší výsledek ze všech zúčastněných zemí. V recyklaci za Českou republikou následuje Polsko (77 %) a Francie (73 %). Potvrzuje se tak obecně známá informace, že Česko patří mezi vedoucí evropské země v oblasti recyklace. Mezi další aktivity, pomocí kterých české děti bojují proti změnám klimatu, patří chůze do školy místo jízdy autem (52 %) či péče o zvířata v přírodě (33 %).

Co se týče vzoru, který české děti následují v oblasti aktivit na podporu a ochranu životního prostředí, není příliš překvapivé, že je jím v tomto věku jejich matka.

Vanessa Brookman, vedoucí sekce pro děti WarnerMedia EMEA, řekla: ,,Výsledky výzkumu potvrzují to, co již víme z rozhovorů s našimi mladými fanoušky - dětem nesmírně záleží na naší planetě a touží se zapojit do její ochrany. Toto zjištění se promítlo do vytvoření a spuštění iniciativy Cartoon Network Klimatičtí šampioni zvyšující povědomí o změně klimatu, která vyzývá děti z různých koutů světa ke každodenním úkolům, díky kterým pomáhají životnímu prostředí. Ačkoli je kampaň aktivní teprve od 1. června, dokončeno už bylo více než 300 000 výzev, což svědčí o touze dětí jednat. Velmi nás těší, že tímto způsobem motivujeme naše mladé publikum a jsme ohromeni tím, jak ochotně přispívají ke změně."

Studie byla provedena v rámci multi-teritoriální a vícejazyčné kampaně Climate Champions od Cartoon Network, která má za cíl zvýšit povědomí o změně klimatu. Zahájena byla v celé oblasti EMEA 1. června 2021. Iniciativa byla vytvořena ve spolupráci se Světovým fondem pro ochranu přírody (WWF) a chce děti podpořit v malých krůčcích, díky kterým však mohou výrazně přispět ke zdraví planety.

*Společnost WarnerMedia zadala online reprezentativní průzkum mezi 4 124 dětmi ve věku 6-12 let ve 13 zemích regionu EMEA (Německo, Francie, Itálie, Polsko, Spojené arabské emiráty, Belgie, Nizozemsko, Lucembursko, Velká Británie, Jihoafrická republika, Rumunsko, Turecko a Česká republika), kterou provedla společnost Quantilope během období 28. května až 11. června 2021.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo


Neboj se zeptat Kam s ním?
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí